اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

در جلسه اقتصاد مقاومتی استان مطرح شد

از همت استانی برای حمایت از بخش خصوصی تا سفر جهانگیری به زنجان

جلسه اقتصاد مقاومتی استان زنجان به منظور بررسی مشکلات واحدهای تولیدی برگزار و در این جلسه استاندار زنجان از سفر قریب‌الوقوع جهانگیری به زنجان خبر داد.

از همت استانی برای حمایت از بخش خصوصی تا سفر جهانگیری به زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، جلسه اقتصاد مقاومتی استان زنجان به منظور بررسی مشکلات واحدهای تولیدی استان زنجان برگزار شد.

استاندار زنجان در این جلسه به بازدید انجام شده از واحدهای تولیدی مشکل‌دار اشاره کرد و اظهار داشت: از همه توان برای حمایت از بخش خصوصی استفاده خواهد شد.

فتح‌الله حقیقی ضمن تأکید بر برگزاری جلسات با کیفیت اقتصاد مقاومتی بیان کرد: مسائلی که قرار است در این جلسات مطرح شود، از قبل به مسؤولان اطلاع داده شود تا توضیحات لازم را داشته باشند.

وی همچنین از رایزنی با وزرا برای حل مشکلات استانی خبر داد و گفت: با معاون اول رئیس جمهور نیز صحبت‌هایی شده و قرار است به زودی به زنجان سفر کند.

وی همچنین از تشکیل هیأت اندیشه‌ورز در زنجان خبر داد و گفت: این هیأت با حضور اقشار مختلف برگزار و مهمترین مشکلات استان در آن احصا و بررسی و مشاوره‌های لازم از طریق آن ارائه می‌شود.

*60 درصد از ظرفیت نساجی کشور خالی است

در ادامه نیز رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به خالی بودن ۶۰ درصد ظرفیت تولید صنعت نساجی در کشور اظهار کرد: نساجی یکی از قدیمی‌ترین صنایع موجود، صنعتی پرسود، کم‌هزینه و اشتغالزا و فعال در کشور است و می‌تواند بازارهای بزرگی را در کشور و منطقه به دست آورد.

شهرام طهماسبی با بیان اینکه در استان زنجان نیز با توجه به وجود نیروی انسانی کارآمد و با مهارت، موقعیت‌ جغرافیای مناسب و بازار مناسب، جذابیتی برای سرمایه‌گذاران را ایجاد خواهد کرد، گفت: با توجه به حجم گردش پولی صنعت نساجی که حدود یک هزار و 500 میلیارد دلار است و حتی برخی کشورها ۱۵ تا ۲۰ درصد تولیدات خود را به منسوجات اختصاص داده‌اند در ایران نیز پوشاک 4 درصد سبد مصرفی خانوارها را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به سهم اندک کشور در صنعت نساجی بیان کرد: با توجه به این امر ضروری است این بخش وارد زنجیره‌های تولید شده و خلاءها و مشکلات را حل کنند، چرا که ۶۰ درصد ظرفیت تولید در این حوزه خالی است.

*صنعت نساجی باری 6 هزار نفر اشتغالزایی کرده است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان نیز در این جلسه صنعت نساجی را یکی از صنایع مهم و پایه عنوان کرد و اظهار داشت: این صنعت دارای اشتغالزایی و ارزش افزوده بالایی است.

ناصر فغفوری با بیان اینکه زنجان به عنوان قطب این صنعت است که دارای ابزار آلات و تکنولوژی به روز است، گفت: در حال حاضر ۹۵ واحد با اشتغالزایی ۶ هزار نفر در استان وجود دارد که که در زمینه تولید نخ، رنگرزی و پوشاک فعالیت می‌کند.

وی با تاکید بر تکمیل زنجیره‌های نساجی گفت: در حال حاضر ۱۰ درصد سرمایه‌گذاری و ۱۴ درصد اشتغال استان مربوط به صنعت نساجی است.

انتهای پیام/73005/ق/گ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول