اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان:

یک درصد اعتبارات ادارات به ورزش همگانی اختصاص یابد

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان گفت: دستگاه‌ها و ادارات باید یک درصد اعتبار خود را به ورزش همگانی استان اختصاص دهند.

یک درصد اعتبارات ادارات به ورزش همگانی اختصاص یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، افشین خوشگوار بعدازظهر امروز در جلسه شورای ورزش همگانی استان کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری کردستان برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به جمعیت یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفری استان کردستان تنها حدود ۵۲ هزار نفر ورزشکار سازمان یافته در استان داریم و این بیانگر آن است که قائده هرم را ندیده‌ایم و تنها به راس توجه شده است.

وی با اشاره به اینکه باید نگرش، تفکر و دید مدیران استان نسبت به ورزش عوض شود، افزود: باتوجه به اینکه ورزش به کاهش آسیب‌های اجتماعی و ایجاد شور و نشاط اجتماعی کمک می‌کند دیدگاه شعاری در این حوزه کارساز نیست.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از عامه مردم شاید نسبت به کارکردهای ورزش آشنایی نداشته باشند بنابراین رسانه ظرفیت مناسبی برای فرهنگسازی در حوزه ورزش همگانی به شمار می‌رود و باید از آن بهره برد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان یادآور شد: دستگاهها باید یک درصد اعتبار خود را به ورزش همگانی استان اختصاص دهند.

خوشگوار اضافه کرد: باید راهکارهای هم‌افزایی و همگرایی ورزش بین ادارات استان اعلام شود تا ورزش همگانی در استان به شیوه‌ی منسجم‌تری انجام گیرد.

رئیس هیات عشایری و روستایی استان کردستان نیز در این شورا اضافه کرد: در حال حاضر ۶۷ خانه ورزش روستایی در سطح استان تجهیز شده‌اند که حرکتی موثر در حوزه‌ی ورزش روستاهای استان به شمار می‌روند.

هوشنگ امینی اعلام کرد: برای توسعه ورزش روستاها می‌توان از درآمد دهیاری‌ها برای تاسیس خانه ورزش روستایی استفاده کرد.

وی گفت: در سال جاری ۱۸ جشنواره بازی‌های بومی و محلی راه‌اندازی شده و مسابقات ورزشی روستایی نیز برگزار شده است.

وی در خصوص ورزش زنان روستایی اضافه کرد: جامعه روستایی به ویژه بانوان منفعل مانده است و باید زمین‌هایی که در اختیار شورا و دهیاری روستاهاست برای ایجاد فضای ورزشی بانوان استفاده شود.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول