اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

بیش از 230 هزار تن گیاه دارویی در کشور تولید شد

معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی از تولید بیش از 230 هزار تن گیاه دارویی طی سال گذشته در کشور خبر داد و گفت: امسال توسعه باغی در 29 هزار هکتار از اراضی شیب‌دار در دستور کار قرار دارد.

بیش از 230 هزار تن گیاه دارویی در کشور تولید شد

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، محمدعلی طهماسبی پیش از ظهر امروز در بازدید از اراضی شیب‌دار منطقه «شاه‌ جمشیدی» شهرستان بیرانشهر اظهار کرد: شیوه‌نامه‌ای از سوی وزارت‌خانه به منظور استفاده از اراضی کم‌بازده و در معرض فرسایش خاکی و روان‌آب برای افزایش درآمد، توسعه پایدار و حفظ محیط‌زیست به سازمان‌های جهادکشاورزی ابلاغ شده است.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته قرار بر توسعه باغ‌ها در 25 هزار هکتار از اراضی شیب‌دار بود که 21 هزار هکتار آن محقق شد، امسال نیز 29 هزار هکتار در دستور کار قرار دارد که با مشارکت مردم و جوامع محلی تحقق خواهد یافت.

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه امروز استفاده از اراضی شیب‌دار به نهضتی عمومی تبدیل شده است، افزود: برخی اراضی لرستان به واسطه بارندگی‌های بیش از 500 میلی‌متر نیازی به آب ندارد، همچنین از آنجا که استان سرشاخه بسیاری از رودها بوده بنابراین استفاده از اراضی شیب‌دار برای تعادل‌بخشی به سفره‌های زیرزمینی، مهار آب‌های سطحی و جلوگیری از سیلاب‌های مخرب بسیار مؤثر و البته درآمدزا است.

طهماسبی بیان داشت: تغییر فرهنگ، تغییر مهارت، تغییر رسته فعالیت و تغییر شغل با استفاده از اراضی شیب‌دار اتفاق می‌افتد، اگرچه انجام این مهم زمان‌بر بوده اما پایه‌گذاری خوبی از سوی کارشناسان ترویج و پهنه انجام شده است.

وی از تولید بیش از 230 هزار تن گیاه دارویی طی سال گذشته در کشور خبر داد و گفت: گیاهان دارویی امروز به واسطه کم شدن داروهای شیمیایی و البته گرایش جهانی کاربرد بسیاری پیدا کرده است، به‌گونه‌ای که در حال حاضر حدود 203 هزار هکتار از اراضی کشور زیر کشت این محصول رفته است.

معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اشتغال‌زایی پایدار بسیاری از محصولات کشاورزی همچون  گیاهان دارویی اظهار داشت: مواد اولیه این محصولات داخلی است ضمن اینکه خریدار جهانی آن نیز وجود دارد.

انتهای پیام/85018/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول