اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

عضو هیأت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) مطرح کرد

تلاش دشمنان برای تغییر باور کودکان از طریق بازی‌های رایانه ای

عضو هیأت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: دشمنان از طریق فضای مجازی و بازی‌های رایانه ای بر روی باور کودکان کار می‌کنند.

تلاش دشمنان برای تغییر باور کودکان از طریق بازی‌های رایانه ای

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالفضل ساجدی ظهر امروز در همایش سلامت معنوی در سالن همایش‌های غدیر با اشاره به نگاه به سلامت در اسلام اظهار کرد: واژه سلامت در منابع اسلامی بیشتر به سلامت معنوی اطلاق دارد، ولی واژه صحت در این منابع بیشتر مراد از سلامت جسمی است، سلامت در آیات قرآن و روایات ائمه معصومین(ع) مورد توجه است.

وی ادامه داد: زمانی که جهان را بررسی کنیم، می‌بینیم که دو لایه ظاهر و باطن دارد، در انسان هم دو لایه از کمال دیده می‌شود. سلامت معنوی، حالتی است که انسان به سمت عالی ترین سطح کارکرد جسم و روح خود حرکت می‌کند، انسان ظرفیت‌های فراوانی دارد که اگر این ظرفیت‌ها را به فعلیت برساند، سالم خواهد بود.

عضو هیأت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) افزود: سلامت معنوی می‌تواند آرامش و رضایت از زندگی را برای انسان به همراه داشته باشد، خداوند کامل ترین موجود است و انسان برای اینکه به کمال برسد، باید برای قرب خداوند تلاش کند.

ساجدی با اشاره به راه رسیدن به سلامت معنوی اظهار کرد: انسان دارای ظرفیت‌های متعالی است که امکان استفاده از این ظرفیت‌ها از سن کودکی وجود دارد، البته باید به خصوصیت هر رده سنی توجه شود.

وی ادامه داد: از نظر اسلام، معنویت معنوی فراتر از معنویت جسمی است و والدین باید بینش خودشان را به سلامت معنوی اصلاح کنند تا بتوانند فرزندانشان هم به لحاظ معنوی سالم باشند، سبک زندگی اسلامی می‌تواند شیرینی معنویت را به کودکان بچشاند.

عضو هیأت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) افزود: دشمنان از طریق فضای مجازی و بازی‌های رایانه ای بر روی باور کودکان کار می‌کنند، والدین باید به دنبال این باشند که باور فرزندان خود را در دست بگیرند، اگر والدین رفتارهای خود را در منزل مدیریت کنند، در تربیت کودکان خود موفق می‌شوند.

ساجدی موقعیت سازی برای کودکان را ضروری دانست و تصریح کرد: زمانی سخن والدین روی کودکان تاثیر می‌گذارد که در موقعیت‌های خاص بیان شود، به عنوان مثال سخن از آخرت در هنگام مرگ یک فرد روی مخاطب تاثیر می‌گذارد.

وی خاطرنشان کرد: کودک مشتاق حرکت در مسیر معنویت است، به شرط اینکه آب زلال به او در این مسیر برسد.

انتهای پیام/78004*30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول