اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

بررسی همکاری تجاری تاجیکستان و ژاپن در «دوشنبه»

رئیس اتاق صنایع و بازرگانی تاجیکستان و رئیس نمایندگی سازمان توسعه تجارت خارجی ژاپن در شهر «دوشنبه» دیدار و چگونگی افزایش همکاری‌های دوجانبه را مورد بررسی قرار دادند.

بررسی همکاری تجاری تاجیکستان و ژاپن در «دوشنبه»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «جمشید جمعه خان زاده» رئیس اتاق صنایع و بازرگانی تاجیکستان و «مونوبو شیمویوشیرو» رئیس نمایندگی سازمان  توسعه تجارت خارجی ژاپن (جیترو) در شهر «دوشنبه» دیدار و گفت‌وگو کرد.

جمعه خان زاده در این دیدار گفت: همکاری های تجاری و اقتصادی میان تاجیکستان و ژاپن در حال حاضر، مورد توجه ویژه محافل تجاری تاجیک قرار دارد.

وی در این ملاقات از تلاش های دولت تاجیکستان جهت ایجاد شرایط مناسب برای توسعه بخش خصوصی خبر داد.

جمعه خان زاده افزود: در این راستا سال های 2019-2021 در تاجیکستان از سوی رئیس جمهور این کشور به عنوان سال های توسعه روستا، گردشگری و صنایع دستی نامگذاری شده و استراتژی ملی توسعه کشور تا سال 2030 تصویب شده که شامل تعدادی از اولویت های توسعه، دستورالعمل های استراتژیک و راه های ارتقاع سودآوری و صادرات محصولات کشاورزی می باشد.

مانوبو شیموشیرو نیز در این دیدار به طور ویژه به افزایش علاقه مندی تجار ژاپنی برای توسعه ارتباطات بلند مدت با تولید کنندگان مواد غذایی با کیفیت بالا تاجیکی اشاره کرد.

وی گفت: تاجیکستان یک بازار بسیار رقابت پذیر است و با کمک اتاق صنایع و بازرگانی این کشور ما می‌توانیم خطی بین محافل تجاری دو کشور ایجاد و جریان های تجاری و سرمایه گذاری را با در نظر گرفتن سود متقابل افزایش دهیم.

طرفین همچنین در این ملاقات در زمینه تبادل اطلاعات در مورد بخش های خصوصی دو کشور و بررسی مسائل حضور تجار تاجیکستان در نمایشگاه های ژاپن و شرکت محافل تجاری ژاپن در نمایشگاه‌های تاجیکستان ابراز علاقه مندی کردند.

اتاق صنایع و بازرگانی تاجیکستان هدف سفر نمایندگان سازمان توسعه تجارت خارجی ژاپن مستقر در تاشکند به «دوشنبه» را برقراری همکاری میان محافل تجاری تاجیکستان و ژاپن طریق توسعه سرمایه گذاری های مستقیم خارجی در حوزه های مهم توسعه اقتصاد دو کشور عنوان کرد.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول