اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

واکنش کُردهای سوری به باقی ماندن ۲۰۰ نیروی آمریکایی در سوریه

مسئولان کرد سوری ضمن استقبال از بیانیه دیشب کاخ سفید درباره باقی ماندن ۲۰۰ نظامی ایالات متحده در سوریه، گفتند که این باعث می‌شود اروپا هم به اتخاذ تصمیم مشابه تشویق شود.

واکنش کُردهای سوری به باقی ماندن ۲۰۰ نیروی آمریکایی در سوریه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مسئولان کُردهای سوری که از طرح ابقای ۲۰۰ نیروی ایالات متحده پس از عملیات خروج نیروهای آمریکایی استقبال کرده، گفتند که این اقدام اروپا را هم تشویق می‌کند که نیروهای خود را نگه دارد.

به گزارش العربیه، مسئولان کُرد معتقدند این تصمیم واشنگتن باعث خواهد شد تا اروپایی‌ها هم اقدام مشابه انجام دهد و بخواهند نیروهای خود در خاک سوریه را نگه دارد.

کاخ سفید بامداد جمعه (به وقت تهران) اعلام کرد بعد از خروج نظامیان آمریکایی از سوریه، «گروه کوچکی از نیروهای حافظ صلح» این کشور برای مدتی در سوریه باقی خواهند ماند.

 «سارا سندرز»، سخنگوی کاخ سفید در بیانیه‌ای مختصر گفت: «گروه کوچکی متشکل از ۲۰۰ نفر مدتی در سوریه خواهند ماند.»

بیانیه کاخ سفید بعد از آن صادر شد که منابع خبری از گفت‌وگوی تلفنی میان «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا و «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه خبر دادند.

دونالد ترامپ روز ۲۸ آذرماه با اعلام اینکه مأموریت ادعایی نظامیان آمریکایی در شکست داعش به پایان رسیده از قصد خود برای خارک کردن آنها از خاک سوریه خبر داد. 

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول