اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

امام‌‌جمعه نجف‌آباد:

5 اسفند یادآور مقاومت شهادت ایثار و جهاد است

امام‌جمعه نجف‌آباد گفت: این روزه‌ها دشمن در تلاش است که جوانان مخصوصاً زنان جوان را به سمت اعتیاد بکشاند.

5 اسفند یادآور مقاومت شهادت ایثار و جهاد است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام  مصطفی حسناتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته نجف‌آباد ضمن گرامی داشت روز مادر و هفته زن اظهار داشت: در روزهای پیش رو میلاد باسعادت حضرت صدیقه طاهره(س) و گرامی داشت مقام شامخ زن راداریم. درزمانی که زن و دختر به‌عنوان یک آسیب و ضد ارزش نامیده می­ شد خداوند با تولد بی‌بی دوعالم ارزش والایی به مقام زن داد.

امام جمعه نجف‌آباد افزود: حضرت فاطمه(س) در مراحل سخت در کنار امیرالمؤمنین و پاسخگوی مسائل بانوان در آن زمان بود. باروحیه باز در تربیت فرزند می‌کوشید و ما باید از ایشان الگو بگیریم زیرا در به کمال رسیدن، زن و مرد معنا ندارد. زن مظهر جلال خداست و هر چیزی که قیمتی باشد بدلش هم ساخته می­شود. زنان ما باید مراقب باشند که مقام خود را پیدا کنند، در غیر این صورت باعث سقوط مرد و جامعه می­شوند.

وی گفت: دشمنان بنیان خانواده‌ها را هدف گرفته‌اند و برای این مقصود به معتاد کردن زن‌ها و دختران روی آورده‌اند. طبق آمار زنان 10برابر بیشتر از مردان معتاد می‌شوند و ترک اعتیاد زن‌ها بسیار سخت‌تر از مردان است. تنها راه مقابله با این فاجعه پیشگیری از آن است، مراقب جوانان باشیم و به اسم تکریم آن‌ها را در چاه نیندازیم. 

امام‌جمعه نجف‌آباد اظهار داشت: در اسفند سال 62 اولین عملیات آبی،خاکی به نام خیبر آغاز شد، در این عملیات شهدای بسیاری از شهر نجف‌آباد بود. شهدایی که در مقابل عظمت‌های تاریخ مثال‌زدنی و قابل‌مقایسه با شهدای کربلا شدند. به همین مناسبت 5اسفندماه را روز حماسه و ایثار نجف‌آباد نامیدند، زیرا این روز یادآور مقاومت شهادت ایثار و جهاد است. دین و دین‌داری در خون مردم نجف‌آباد است چون مردم این دیار به‌خوبی این خوبی‌ها را آموخته اند و این شهرت ریشه در همان عظمت‌ها دارد.

حسناتی افزود: در این هفته همه باید از دارایی‌های گذشته یاد کنند زیرا این دارایی‌ها برای روشن شدن راه آینده مؤثر خواهد بود. باید جدی‌تر نقش‌آفرینی کنیم تا بتوانیم به‌کلی یاس و ناامیدی را از جامعه بیرون کنیم. خداوند را شاکریم که منصف‌ترین بازار و یک‌سوم صنعت استان اصفهان در این شهرستان قرار دارد.

انتهای پیام/63100/پ20/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول