اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران:

مخاطب اصلی منشور گام دوم انقلاب جوانان هستند

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران عملکرد جهادی مدیران را مهم خواند و گفت: مخاطب منشور گام دوم انقلاب جوانان هستند.

 مخاطب اصلی منشور گام دوم انقلاب جوانان هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از البرز، محمد سوقندی مشاور وزیر در امور ایثارگران در همایش "مشق عشق" که با منظور تجلیل از عرصه فرهنگ و هنر و ایثارگران دستگاه های هم خانواده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان البرز  امروز در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز برگزار شد، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در منشور گام دوم انقلاب جوانان را مخاطب اصلی قرار داده است؛ لازم است رویکرد تمامی حوزه ها جهادی شود و مدیران جهادی جوانان مجاهد برای تحقق جهاد بزرگ در کشور گام بردارند.

مشاور وزیر در امور ایثارگران با اشاره به اینکه سه نوع جهاد اعم از جهاد اکبر، جهاد اصغر و جهاد نفس هستند، بیان کرد: پیام رهبر معظم انقلاب در این روز ها تحقق جهاد کبیر برای رسیدن به استقلال و مقابله با نظام سلطه همچون آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

این مسئول تاکید کرد: همه ما موظفیم در حیطه جهاد اقتصادی فرهنگی و سیاسی تاثیرگذار عمل کنیم چراکه نیاز امروز جامعه ایجاد انگیزه توسط مدیران ارزشی و جهادی است، به واقع جهاد باب همه لذت ها، پیروزی ها و موفقیت ها است و نقش ایثارگران در این حیطه مورد تقدیر قرار گیرد.

رئیس کارگروه تشکلات فرهنگی و هنری با تاکبد بر اینکه فرهنگ ایثار مردمی، ملی و متعلق به همه است، تصریح کرد:  سهم هنرمندان و جامعه فرهنگ و هنری در این زمینه باید مخفف سود چراکه در عصر امروز گام دوم انقلاب همراه با انفجار اطلاعات و ارتباطات خواهد شد.

وی با بیان اینکه جنگ رسانه ای باعث شده است برخی احساس ناامنی کنند، بیان کرد: اطلاعات درست، غلط و فشار روانی که امروز در جامعه تکرار می شود، موجب بروز واگذاری می شود که احساس کنیم زندگی تلخ شده و آسایش و آرامش از بین رفته است.

این مسئول با بیان اینکه آسایش امروز کشور توسط اصحاب هنر و رسانه تقویت خواهد شد، اضافه کرد: جنگ نرم در جامعه زمینه آسایش و آرامش است از این رو دستگاه های فرهنگی باید بستر کافی را برای هنرمندان فراهم کنند تا شاهد بهبود شرایط اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی باشیم.

مشاور وزیر در امور ایثارگران به معارف دفاع مقدس اشاره کرد و یادآور شد: با ابزار فرهنگ و هنر و رسانه باید از چنین نشست هایی بهره بسیاری ببریم و به تقویت جریان های فکری جهادی و معرفتی کمک کنیم؛ امروز دفاع مقدس به عنوان یک الگو در دنیا مطرح است و لازم است برای افرادی که آن دوران را ندیده اند، کار های فرهنگی بیشتری انجام داد.

سوقندی با بیان این مطلب که با توجه به ویژگی های استان البرز نباید از این فرهنگ غفلت صورت گیرد بلکه با توجه به نزدیک بودن به پایتخت به این استان شود، تصریح کرد: ضروری است ترویج فرهنگ و ایثار به عنوان فرهنگ عمومی نهادینه شود و حمایت همه جانبه از تشکل ها صورت گیرد تا از این عقبه بزرگ تاریخی به سلامت عبور کنیم.

انتهای پیام/پ/1102/س/2

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول