اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

فارس من| گیلانی در گفت‌وگو با فارس:

70 درصد جامعه نیازمند کمک بوده و دولت باید به آنها سبد کالا بدهد

عضو کمیسیون شوراهای و امور داخلی مجلس گفت: ۷۰درصد جامعه ما تحت فشار اقتصادی بوده و در ایام تحریم تحت فشار خورد و خوراک و دریافت دیگر خدمات هستند که پیشنهاد می‌کنم دولت عددی ویژه را به عنوان یارانه به سبد کالای سرپرست خانوار اختصاص دهد.

70 درصد جامعه نیازمند کمک بوده و دولت باید به آنها سبد کالا بدهد

سهراب گیلانی عضو  کمیسیون شوراهای و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس گفت: یکی از موضوعاتی که هم‌اکنون در مجلس در مورد آن بحث و اظهارنظر زیادی صورت گرفت مربوط به قیمت حامل‌های انرژی در سال آینده بود که البته نظر من هم در این خصوص عدم افزایش قیمت بنزین و دیگر حامل‌های انرژی بود.

عضو  کمیسیون شوراهای و امور داخلی مجلس تصریح کرد: اگر بتوانیم در سال آینده به مردم فقیر، مستضعف و آنهایی که از خط فقر پایین‌تر هستند یارانه‌ای اتخاذ کنیم به شرط آنکه وزنه تورم برای دیگر اعضای جامعه سنگین نشود امر مناسبی است.

گیلانی گفت: می‌توانیم با برنامه‌ریزی و مدیریت لازم کالاهای اساسی بدون آنکه قیمت آن در جامعه افزایش پیدا کند به دست افراد مدنظر جهت کمک به معیشت آنها برسانیم می‌توانیم دست مردم را در این بخش بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: باید دولت با پرداخت یارانه به بخش‌های مختلف تولیدی، کشاورزی و خدماتی بدون آنکه قیمت اجناس و کالاها افزایش پیدا کند به مردم کمک کند که به طور مثال بدون آنکه قیمت آرد و نان گران شود با پرداخت یارانه به نانوا و یا کشاورز از آنها حمایت کرده و مانع از افزایش قیمت نان در جامعه شود.

عضو  کمیسیون شوراهای و امور داخلی مجلس افزود: ۷۰درصد جامعه ما تحت فشار اقتصادی بوده و در ایام تحریم تحت فشار خورد و خوراک و دیگر خدمات هستند که من پیشنهاد می‌کنم دولت عددی را به عنوان یارانه به سبد کالای سرپرست خانوار اختصاص دهد.

گیلانی با بیان اینکه به طور طبیعی در سال آینده با افزایش قیمت  اجناس و کالا بین ۱۰ تا ۱۵ درصد مواجه خواهیم شد، تصریح کرد:‌ می‌توانیم با سهمیه‌بندی و کوپنی کردن بسیاری از اجناس و کالاها از بحران فعلی که به دلیل تحریم‌های ظالمانه آمریکا ایجاد شده است عبور کنیم و در نهایت به سمت تثبیت و بهبود اقتصاد پیش برویم. 

وی در پایان تأکید کرد: ۷۰درصد جامعه ایران با توجه به برآوردهای صورت گرفته نیازمند کمک هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس، مخاطبان گرامی با ثبت سوژه‌ای در بخش «فارس من» با عنوان «کوپنی کردن اجناسی که دولت یارانه می دهد» و «بودجه طرح تنظیم بازار به حساب خانواده ها ریخته شود» خواهان رسیدگی به این موضوع شده‌اند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول