اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره راه و شهرسازی فسا:

زیرگذر تقاطع نوبندگان احداث می‌شود

رئیس راه و شهرسازی فسا از احداث زیرگذر در تقاطع نوبندگان در سال آینده خبرداد.

زیرگذر تقاطع نوبندگان  احداث  می‌شود

محمدمهدی غفاری‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فسا اظهار داشت: در اواخر سال ۹۵ ادارات راه و شهرسازی به دو بخش راه و شهرسازی و حمل‌ونقل جاده‌ای تقسیم شد که اداره‌ راه و شهرسازی نیز، خود از دو بخش ساخت راه‌ها و املاک و مسکن تشکیل‌شده است.

وی افزود: شهرستان فسا درزمینهٔ راه و شهرسازی نسبت به شهرستان‌های هم‌جوار و یا حتی دیگر شهرستان‌های استان فارس پیشرو است.

رئیس اداره‌ راه و شهرسازی فسا در خصوص اقدامات صورت گرفته توسط این اداره در سال ۹۷ گفت: احداث باند دوم محور فسا-داراب، فرودگاه هارون تا نوبندگان به طول ۱۲کیلومتر و پیشرفت فیزیکی ۹۳ درصد، احداث باند دوم محور فسا- داراب حدفاصل سه‌راهی جلیان تا انتهای حوزه به طول ۲۶کیلومتر و با پیشرفت فیزیکی ۴۳ درصد را داشتیم.

غفاری‌نیا ادامه داد: بارزترین فعالیت ما در سال ۹۷، زیرگذر تقاطع بانیان به طول یک هزار و ۷۰۰ متر با پیشرفت ۱۰۰درصدی بود که در ۲۱بهمن‌ماه به مرحله بهره‌برداری رسید.

وی از دیگر فعالیت‌های صورت گرفته در سال ۹۷ به احداث باند دوم حدفاصل کچویه تا انتهای حوزه به طول ۳ کیلومتر و پیشرفت فیزیکی ۹۸درصد، تکمیل و بهسازی محور فسا- جهرم به طول ۵ کیلومتر با پیشرفت ۶۷  درصد و تکمیل راه روستایی چناران به طول ۷ کیلومتر اشاره کرد.

رئیس اداره‌ راه و شهرسازی فسا عنوان کرد: با پیگیری‌های نماینده‌ فسا ،جهرم ، داراب و لار راه روستایی احمدآباد دبیران که دو قطعه ۲.۷ و ۱۵ کیلومتری آن در حوزه‌ استحفاظی شهرستان فسا است، احداث شد که از نقاط عطف به شمار می‌آید.

غفاری‌نیا گذری هم به اقدامات راه و شهرسازی در بخش مسکن زد و گفت: پایان ساخت کتابخانه‌ روستای جلیان، اختصاص۵۰۰متر زمین جهت ساخت مهدکودک، ۷۶۵متر جهت ساخت مدرسه‌ ابتدایی و ۳ هکتار جهت احداث کارخانه تولید بی‌کربنات سدیم واگذار کردیم.

وی افزود: زمینی به متراژ۵۰۰متر جهت احداث نانوایی، ۲هکتار جهت ساخت سردخانه نیز واگذار کردیم و همچنین موفق به اخذ ۷۰۰ برگ سند مالکیت اراضی دولتی نیز در این سال شدیم.

 

رئیس اداره‌ راه و شهرسازی فسا اظهار داشت: با توجه به بودجه انقباضی و عمرانی کشور و باوجود این مشکلات کارها شاید به‌کندی در حال انجام است اما متوقف نشده و بااین‌حال بیش از ۷۰ درصد از عملکرد یک‌ساله‌ خود رضایت داریم.

غفاری‌نیا مهم‌ترین اقدام صورت گرفته در سال ۹۷ را احداث زیرگذر بانیان دانست و افزود: حقیقتاً این ناحیه از مناطق حادثه‌خیز بود که بیشترین حادثه منجر به فوت و جراحت در سنوات قبل را داشت.

وی احداث باند دوم حدفاصل سه‌راهی جلیان تا انتهای حوزه استحفاظی که ۲۶ کیلومتر مسافت دارد را از بزرگ‌ترین برنامه‌ این اداره در سال ۹۸ دانست و اظهار کرد: این‌یک مسیر ترانزیتی با ترافیک سنگین است که در صورت اجرایی شدن این پروژه، آمار تصادفات در سال ۹۸ بسیار پایین می‌آید.

رئیس اداره‌ راه و شهرسازی فسا گفت: در بحث اشتغال ما نمی‌توانیم مستقیم ورود کنیم اما پروژه‌هایی که به مناقصه می‌گذاریم و به پیمانکار تحویل می‌دهیم  اشتغال‌زایی را ایجاد می‌کند.

غفاری نیا ادامه داد: پیمانکار مجبور به استخدام نیرو است مثلاً دریکی از شرکت‌های راه‌سازی ما ۱۵۰ نیروی بومی در حال کار هستند؛ زمین‌های واگذارشده تحت عنوان ساخت کارخانه، مدرسه، سردخانه و... به دنبال خود اشتغال‌آفرینی گسترده‌ای را دارد.

وی از اقدامات صورت گرفته در خصوص شعار سال ۹۷ عنوان کرد: به علت تحریم تلاش بر این است که از دستگاه‌های راه‌سازی وطنی استفاده کنیم و در ضمن هیچ‌یک از شرکت‌های ما اجازه‌ گرفتن نیرو از اتباع بیگانه را ندارند.

 رئیس راه و شهرسازی فسا در جواب خبرنگار فارس مبنی بر قول یک خبر خوب به مردم گفت: در سال جدید محور سه‌راهی پلیس‌راه تا انتهای حوزه  چهار خطه می‌شود و همچنین زیرگذر در تقاطع نوبندگان نیز احداث  می‌شود که این نیز یک خبر بسیار خوب برای اهالی نوبندگان است.

غفاری نیا در آخر خطاب به مسؤولین عالی‌رتبه کشور اظهار کرد: با توجه به اینکه وظیفه  ما انجام کارهای زیربنایی است انتظار می‌رود که بودجه‌های بهتری را در اختیار مان قرار دهند تا بتوانیم نقاط حادثه‌خیز و جاده‌ها را چهار خطه کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول