اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

سیستم داوری هوشمند پالدی سیستم با نام باشگاه تراکتورسازی به دنیای فوتبال عرضه می‌شود

مخترع سیستم داوری هوشمند گفت: با توافقاتی که با مالک باشگاه تراکتورسازی صورت گرفت، این سیستم به نام تراکتورسازی عرضه می‌گردد.

سیستم داوری هوشمند

سیروس پالدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: بعد از بازی تراکتورسازی تبریز با نفت تهران که با اشتباهات محرز داوری، قهرمانی تیم تراکتورسازی از دست رفت انگیزه‌ای برایم ایجاد شد که سیستم هوشمند داوری مسابقات ورزشی را برای بهبودی سطح قضاوت‌ها اختراع نمایم.

وی افزود: این طرح مورد تایید فدراسیون فوتبال و دپارتمان داوری هم قرار گرفت و به دنبال ثبت این اختراع در ۱۴۸ کشور توانست با دو سال پی در پی در رقابت با نخبگان دنیا مقام اول و 2 مدال طلای ارزشمند به کشور عزیزمان تصاحب کند.

 سپس بدنبال یک سرمایه‌گذار برای تولید این محصول با نام تجاری "پالدی سیستم" بودیم که با یک شرکت آلمانی به توافق تولید بیست ساله دست یافتیم و چند پیشنهاد داخلی و خارجی دیگر هم داشتیم.

پالدی افزود: البته خودمان مشتاق بودیم با یک شرکت ایرانی به توافق برسیم تا این تکنولوژی در ایران تولید و تکثیر شود که آقای زنوزی مالک باشگاه تراکتورسازی برای کمک جهت تولید این سیستم ابراز آمادگی کرده و فرمایش ایشان این بود که این کار بزرگی است و همه سرباز ایران و آذربایجان هستیم و ارزش‌ها مادی و معنوی این اختراع باید بنام وطن‌مان ثبت شود.

وی تصریح کرد: بعد از جلسه‌ای که با آقای زنوزی برگزار شد به توافق رسیدیم که سیستم داوری هوشمند با مشارکت ایشان به تولید انبوه رسیده تا ضمن ارز آوری برای کشور و منبع درآمد برای باشگاه تراکتورسازی، که در سطح اول فوتبال دنیا اسم ایران و برند تراکتورسازی ارتقا یابد.

مخترع جوان تبریزی گفت: شرایط فوتبال کشور به شکلی است که نمی‌توان انتظار داشت تیم ملی ایران به فینال جام جهانی برسد و شما تصور کنید در فینال جام جهانی و یا فینال لیگ قهرمانان اروپا و یا حتی دیدار نهایی فوتبال المپیک، از یک سیستم هوشمند داوری با نام تراکتور مورد استفاده قرار گیرد و این چه حس خوبی برای همه ایرانیان و تبریزی ها و خصوصا طرفداران تیم تراکتورسازی به دنبال دارد؟

وی افزود: ما یک قرارداد بلند مدت با یک مجموعه حرفه‌ای معتبر در آلمان داشتیم، اما به دعوت مالک باشگاه تراکتورسازی به خاطر کشورمان و مهین لبیک گفته و امیدواریم با تحقق قول‌هایی که داده شده است، این محصول داخل کشور به تولید انبوه رسیده و در کنار ارزآوری و درآمد سالانه حدود بیست میلیون یورو برای باشگاه تراکتورسازی که رقم چشمگیری برای حفظ و پیشرفت باشگاه محبوب تبریزی می‌باشد، شرایط ایجاد اشتغال برای جوانان در کشور هم فراهم می‌شود و تمایل قلبی ما هم خدمت به وطن بوده و از شرایط خوبی که در اروپا می‌توانستیم داشته باشیم، گذشتیم.

لازم به ذکر است این اختراع شامل بخش‌هایی است که همگی در اختیار داور است تا یک بازی خوب و بدون حاشیه‌ای را سوت بزند. مچ بند، توپ، خطوط طولی و عرضی بازی و سانتی‌متر به سانتی‌متر زمین بازی توسط این تکنولوژی رصد می‌شود. با استفاده از این تکنولوژی، زمان از دست رفته بازی به حداقل خود می‌رسد و همچنین در ضربات ایستگاهی، فاصله توپ و دیوار دفاعی به صورت خودکار اندازه گیری و مشخص می‌شود. لیزری که با استفاده از آن محل ضربات ایستگاهی و خطاهای حین بازی فوتبال، مشخص می‌شود 2 سال گارانتی و با 20 سال عمر مداوم امکان از کارافتادن آن حین بازی تقریبا به صفر میل می‌کند.

این اختراع کاملا با استانداردهای زیست محیطی همخوانی داشته و هیچ آلایندگی برای محیط و انسان ندارد. با استفاده ازاین تکنولوژی، هنگام گل شدن توپ، رنگ توپ تغییر می‌یابد که داوری بازی‌های فوتبال را آسان‌تر می‌کند.

انتهای پیام/60017/40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول