اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

مدیردفتر تئاتر بچه های مسجد حوزه هنری خبر داد

اجرای گسترده گروه‌های تئاتر بچه‌های مسجد در جشنواره «چهل مسجد، چهل نمایش»

مدیر دفتر تئاتر مردمی بچه های مسجد حوزه هنری، گفت: جشنواره «چهل مسجد، چهل نمایش» از ۱۲ بهمن تا ۱۲ اسفند در حال برگزاری است.

اجرای گسترده گروه‌های تئاتر بچه‌های مسجد در جشنواره «چهل مسجد، چهل نمایش»

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از سایت صحنه، محراب محمدزاده، مدیر دفتر تئاتر مردمی بچه های مسجد حوزه هنری، درباره  برگزای جشنواره «چهل مسجد، چهل نمایش» گفت: از ۱۲ بهمن ماه اجرای آثار نمایشی گروه‌های بچه‌های مسجد به تناوب زمانی آغاز شده و خوشبختانه اجرا با استقبال خوب مخاطبان در مساجد و مدارس روبه‌رو شده است.

وی تصریح کرد: این جشنواره با حمایت مادی و معنوی ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور طرح‌ریزی و برنامه‌ریزی شده است و در استان‌های سراسر کشور هماهنگی بسیار خوبی بین حوزه هنری و کانون مساجد شکل گرفته است.

محمدزاده با اشاره به ادامه همکاری ها با کانون های فرهنگی هنری مساجد اظهار داشت: طبق تفاهم‌نامه‌ای که چندی پیش میان جناب آقای مومنی شریف ریاست حوزه هنری و حجت الاسلام حبیب‌رضا ارزانی ریاست کانون‌های فرهنگ هنری مساجد کشور امضا شد، قرار است در زمینه های تولید نمایشنامه های بچه های مسجد، برگزاری چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر بچه‌های مسجد، آموزش و تولید آثار همکاری های بسیار خوبی صورت گیرد.

مدیر دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد حوزه هنری افزود: در سال ۹۷ با وجود مشکلات بسیار مالی بیش از نیمی از برنامه های پیش بینی شده سال انجام شد که از جمله آن می‌توان به تولید ۱۵ نمایشنامه جدید، برگزاری سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بچه های مسجد دراستان قزوین، برگزاری همایش بین‌المللی تئاتر مردمی پیاده روی اربعین، اعزام اساتید به استان‌های مختلف، برگزاری جشنواره چهل مسجد، چهل نمایش و... اشاره کرد.

وی با بیان اینکه حوزه هنری استان‌های مختلف کشور نیز در پیشبرد برنامه‌ای تئاتر بچه‌های مسجد پیشگام بوده‌اند، گفت: امسال اغلب استان‌های کشور در قالب‌های مختلف برنامه‌ای خوبی را مختص تئاتر بچه‌های مسجد انجام دادند که بسیار امیدبخش بود و این نوید را به ما داد که جریان تئاتر مردمی بچه‌های مسجد اکنون پس از سه سال فعالیت فشرده تثبیت شده است.

محمدزاده افزود: امسال دومین رویداد چله نمایش ما در حوزه هنری خراسان رضوی برای اجرا در مساجد، مدارس و خیابان‌های مشهد مقدس برگزار شد. در استان قزوین فعالیت همکاران بنده بسیار گسترده بود و ۴۰ نمایش بچه‌های مسجد شهر قزوین، بیدستان، اقبالیه، شریف‌آباد، چوبیندر، محمدیه، الوند، محمودآباد نمونه، ناصرآباد و رزجرد و روستاهای دیگر استان اجرا رفت. در استان‌های مازندران، خراسان شمالی، گلستان و فارس نیز به همین منوال همایش‌ها و جشنواره‌هایی برگزار شده‌اند. استان‌هایی همچون اصفهان نیز در مرحله فراخوان هستند. در کل خوشبختانه استان‌های مختلف کشور به تناسب ظرفیت و شرایط استانی جریان بچه‌های مسجد را به خوبی پیگیری و فعالیت می‌کنند.

مدیر دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در پایان اظهار داشت: جشنواره چهل مسجد چهل نمایش آخرین فعالیت سال ۹۷ دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد است که امیدواریم بتواند بخشی از دیدگاه عدالت فرهنگی هنری و ایجاد فضای فرهنگی در میان اقشار مختلف مردم و کف ماجرا را همراه داشته باشد.

جشنواره «چهل مسجد، چهل نمایش» به همت دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد حوزه هنری و ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور از ۱۲ بهمن تا ۱۲ اسفند در حال برگزاری است. اسامی آثار نمایشی به تفکیک استان به شرح ذیل است:

۱ / شبی که دلی شکست به کارگردانی آرمان براتی از چهارمحال و بختیاری، ۲/دو روگه به کارگردانی روزیا زیرک قشقایی از اصفهان

۳/دو رگه به کارگردانی مریم خاکی از اصفهان ، ۴/ کلاه آمریکایی به کارگردانی حسام خدادای از اصفهان، 5/ اپرت قزاقی به کارگردانی مجتبی والی نژاد از خراسان جنوبی

۶/ نام بخشم پهلوان است به کارگردانی مهدی یوسفی از کرمانشاه، 7/ بوی بهشت به کارگردانی ناصر کریمی نیک از استنا مرکزی،

۸/ اپرت قزاقی به کارگردانی احسان عارف از آذربایجان غربی، ۹/ ستاره به کارگردانی عاطفه همتی از قزوین، ۱۰/ دورگه به کارگردانی حنانه خاتونی از قزوین، ۱۱/ خاطره از فائزه کاظم پور از استان قزوین، ۱۲/امضا به کارگردانی زهرا قربانی از قم، ۱۳/ اپرت قزاقی به کارگردانی محمدرضا غلامی از سیستان و بلوچستان، ۱۴/ داستان انقلاب به کارگردانی امین علوی نیا از قم

۱۵/سبیل شاه به کارگردانی امیرحسین وزین افضل از قم، ۱۶/ شبی که دلی شکست به کارگردانی حسن رهنما اذر از اردبیل، ۱۷/مجلس غریب خوانی به کارگردنی سارا یزدانی از مازندران، ۱۸/ اپرت قزاقی به کارگردانی منیره خاتمی نژاد از مازندران، ۱۹/ کفش به کارگردانی صادق فرمانی از استان فارس، ۲۰ /پمپ به کارگردانی سیدمحسن حسینی از فارس، ۲۱/ کفش به کارگردنای محمد نقی حیدری از کردستان، ۲۲/ اپرت قزاقی به کارگردانی یونس صحرارو از کردستان، ۲۳/ کفش از محمد پورجعفری استان گیلان، ۲۴/بابای من به کارگردانی محمد امین مینویی از آذربایجان شرقی، ۲۵/ آقا مصطفی به کارگردانی بهرام شهبازی از البرز

۲۶/تعدیل نیرو به کارگردانی ایمان اردی زاده از البرز، ۲۷/ شبی که دلی شکست از داوود خیری از زنجان، ۲۸/ اپرت قزاقی از یعقوب حسینی از استان زنجان، ۲۹/ دو رگه از حسام اسدی استان کرمان، ۳۰/ آن سوی رویا به کارگردانی حسام اسدی از کرمان، ۳۱/اپرت قزاقی از صمد رحیمی استان گلستان،  ۳۲/ کفش از فاطمه احمدی استان گلستان،  ۳۳/ اپرت قزاقی از فواد ابراهیمیان از همدان، ۳۴/اسم شب به کارگردانی رضا علی نیا از خراسان شمالی، ۳۵/ کفش به کارگردانی حسین اکبرزاده از خراسان شمالی

۳۶/کفش از سعید زرگران خوزانی از خوزستان،  ۳۷/ چرا مرگ بر تو به کارگردانی امیر طرفیانی از خوزستان، ۳۸/ دو رگه از سائره حیاتی از خوزستان، ۳۹/ نام بخشم پهلوان است از فرهاد بصیر از تهران، ۴۰/ جشن از مسعود محمدی از استان قم


انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول