اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

چاووش‌اوغلو: خرید «اس-۴۰۰» از روسیه یک توافق قطعی است

وزیر خارجه ترکیه در واکنش به تلاش آمریکا برای متقاعد کردن آنکارا به خرید سامانه دفاعی موشکی «پاتریوت» گفت، خرید سامانه دفاعی موشکی «اس-۴۰۰» یک نوع قرارداد قطعی است.

چاووش‌اوغلو: خرید «اس-۴۰۰» از روسیه یک توافق قطعی است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه امروز سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که خرید سامانه دفاعی موشکی «اس-۴۰۰» از روسیه یک قرارداد تمام شده است.

به گزارش آناتولی، وزیر خارجه ترکیه تاکید کرد آمریکا سعی دارد آنکارا را به خرید سامانه آمریکایی «پاتریوت» به جای اس-۴۰۰ مجاب کند، اما با این وجود قرارداد ترکیه و روسیه قطعی است.

رئیس‌جمهور آمریکا هفته گذشته طرحی را امضا کرده که بر اساس آن، تحویل جنگنده‌های «اف-۳۵» به ترکیه تا زمان روشن شدن وضعیت خرید سامانه روسی «اس-۴۰۰» توسط ترکیه، به حالت تعلیق درآمده است.

با امضای لایحه بودجه جدید آمریکا توسط «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور این کشور، مصوبه کنگره آمریکا برای تعلیق روند تحویل جنگنده‌های «اف-۳۵» به ترکیه عملا به قانون تبدیل شده است.

به نوشته وبگاه ترکیه‌ای «احوال» در یکی از بندهای این لایحه بودجه، ارسال جنگنده‌های اف-۳۵ به ترکیه به بعد از دریافت گزارش نهایی وزرای خارجه و دفاع آمریکا در مورد تصمیم آنکارا برای خرید سامانه دفاع موشکی «اس-۴۰۰» از روسیه موکول شده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول