اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

هشدار مقام ارشد روسیه نسبت به حمله احتمالی آمریکا به ونزوئلا

دبیرکل شورای امنیت روسیه نسبت به حضور نیروهای ویژه آمریکا درکلمبیا و پورتوریکو و مهیا شدن تهاجم نظامی علیه کاراکاس هشدار داد.

هشدار  مقام ارشد  روسیه نسبت به حمله احتمالی آمریکا به ونزوئلا

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک مقام بلند پایه روسیه سه‌شنبه درباره حمله احتمالی آمریکا به ونزوئلا هشدار داد.

 به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» «نیکلای پاتروشف» دبیرکل شورای امنیت روسیه گفت، ارسال کمک‌های بشردوستانه آمریکا به ونزوئلا  با رفتار طعنه آمیز با مردم این کشور همراه است.

 این مقام بلندپایه روسیه اظهار داشت که آمریکا با استقرار نیروهای خود در پورتوریکو  و کلمبیا، در حال مهیا شدن برای تهاجم به ونزوئلا برای از میان برداشتن «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور منتخب این کشور است.

 پاتروشوف گفت:«آمریکا با طعنه و غرور و نخوت  با مرد ونزوئلا برخورد می‌کند و  همزمان  در حال آماده شدن برای حمله نظامی به این کشور مستقل است. انتقال نیروهای ویژه آمریکایی به پورتوریکو  و کلمیبا آشکارا مبین این نکته است که پنتاگون در حال آماده ساختن گروهی از نیروها در منطقه برای سرنگون ساختن رئیس جمهور منتخب ونزوئلا است.»

 مقام ارشد روسیه با اشاره به رد کمک‌های به اصطلاح بشردوستانه آمریکا از سوی مردم ونزوئلا گفت: «مردم ونزوئلا متوجه این موضوع هستند، از این رو از دریافت کمک‌های این کشور امتناع کرده و از رئیس جمهور خود حمایت می‌کنند.»

وی در خاتمه به این موضوع اشاره کرد که آمریکا پیشنهاد برگزاری گفت‌وگوهای جداگانه با روسیه درباره ونزوئلا را داد که البته بعدا با بهانه جویی از مشاوره با مسکو در این زمینه طفره رفت.

دو مقام نظامی آمریکایی روز سه‌شنبه به شبکه «سی‌ان‌ان» گفتند که در روزهای گذشته میزان پروازهای شناسایی هواپیماهای ارتش آمریکا در مناطق نزدیک به سواحل ونزوئلا افزایش یافته است.

منابع سی‌ان‌ان از اشاره به نوع دقیق هواپیماهای مورد استفاده در این عملیات‌ها خودداری کردند، اما گفتند که نیروی دریایی و نیروی هوایی آمریکا هواپیماهای شناسایی بزرگی را که توانایی شنود ارتباطات و رصد وضعیت جنگ‌افزارهای ونزوئلا را دارند، به کار گرفته‌اند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول