اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

با همت پژوهشگران البرزی

سامانه خودکار تمیزکننده ریزگرد از صفحات خورشیدی به بهره برداری رسید

سامانه خودکار تمیزکننده ریزگرد از صفحات خورشیدی با همت پژوهشگران البرز به بهره برداری رسید.

سامانه خودکار تمیزکننده ریزگرد از صفحات خورشیدی به بهره برداری رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از البرز، طرح فناورانه "ساخت سامانه خودکار تمیزکننده ریزگرد از صفحات خورشیدی" از دکتر مازیار دهقان عضو هیات علمی پژوهشکده انرژی پژوهشگاه مواد و انرژی جزو 10 طرح برتر پذیرفته شده در نتایج داوری دومین فراخوان طرح‌های پژوهشی و فناورانه مشترک بین وزارت علوم ایران و بنیاد علوم پاکستان که در گزارش تارنمای بنیاد علوم پاکستان آورده شده است، می باشد.

گفتنی است، این طرح که با همکاری دانشکده سیستم‌های انرژی دانشگاه ملی علوم و فناوری پاکستان (NUST) انجام می شود، تحت حمایت مالی هر دو نهاد عالی ایرانی و پاکستانی قرار خواهد گرفت.

همچنین در اولین دوره فراخوان طرح‌های مشترک بین ایران و پاکستان نیز دو طرح از پژوهشکده انرژی با همکاری NUST در بین 8 طرح، تحت حمایت قرار گرفته بود که از این حیث پژوهشگاه مواد و انرژی با دارا بودن سه عنوان طرح از بین 18 طرح مصوب طی دو دوره فراخوان صورت گرفته در کنار دانشگاه تهران، در صدر مراکز تحقیقاتی و پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در زمینه همکاری‌های مشترک بین‌المللی بین دو کشور قرار گرفته است.

گفتنی است، هر سه طرح پذیرفته شده، در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر خورشیدی و بادی می باشد که با همکاری اعضای هیات علمی پژوهشکده انرژی و با محوریت دکتر دهقان، دکتر رهگذر و دکتر پوررجبیان در حال انجام است.

انتهای پیام/ت/1102/س/2

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول