اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

عضو شورای اسلامی شهر تبریز:

نیروهای کت شلوار پوش شهرداری تبریز کت شلوار را در بیاورند و بیل بدست بگیرند

عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: باید نیروهای کت شلوار پوش کت شلوار را در بیاورند و بیل بدست بگیرند و مشغول شوند.

نیروهای کت شلوار پوش شهرداری تبریز کت شلوار را در بیاورند و بیل بدست بگیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، فرج محمد قلیزاده امروز در ابتدای صد و دهمین جلسه شورای اسلامی شهر تبریز گفت: لازمه بررسی علمی و کارشناسی بودجه این است که از بودجه سال گذشته اطلاعاتی داشته باشیم تا بتوانیم بر اساس آمار و ارقام نسبت به بررسی و تصویب بودجه سال آینده اقدام کنیم.

وی ادامه داد: اصرار برخی از اعضا بررسی سریع بودجه است ولی اگر اگر می خواهیم کار مفیدی بکنیم باید در کمیسیون های تخصصی بررسی های لازم انجام گیرد و کمیسیون ها در حوزه های خود اطلاعاتی بدهند تا مردم مطلع شوند و خروجی سال های گذشته نیز معلوم شود و نسبت به آن برای سال آینده تصمیم گیری شود.

قلیزاده با بیان اینکه اگر بودجه سال 98 چشم بسته تصویب شود هیچ نتیجه ای برای آینده نخواهد داشت خاطرنشان کرد: از کمیسیون عمران تقاضا دارم چون بیشترین هزینه کرد بودجه در حوزه فعالیت این کمیسیون است باید توجه بیشتری داشته باشد.

وی افزود: اعلام شود تا بودجه سال گذشته چگونه هزینه شده است، آیا انحرافی وجود داشته است یا خیر و گزارش مکتوب ارایه شود.

محمدباقر بهشتی دیگر عضو شورای اسلامی شهر تبریز امروز در ابتدای صد و دهمین جلسه شورای اسلامی شهر تبریز اظهار داشت: بر روی لایحه بودجه پیشنهادی شهرداری تبریز کلی کار کارشناسی انجام گرفته و خوشبختانه اطلاعات بودجه اسمی کارکنان نیز طی چند روز گذشته توسط شهرداری ارایه شده است.

وی ادامه داد: برخی تبصره های جدید نیز در بودجه سال 98 وجود دارد که بررسی شده و لایحه آماده است تا در صحن علنی بررسی شود.

محمد اشرف نیا رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز نیز گفت: بودجه سال گذشته تقریبا پروژه های بالای 500 میلیارد بوده که حدود ۶۴ پروژه بود بصورت تک به تک توسط کارشناسان بررسی شده است و گزارش کتبی به رییس شورا ارایه شده است.

وی ادامه داد: نسبت به گذشته از نظر کنترل بسیار خوب‌بوده است و از نظر کیفیت و اجرا پروژه ها رو به بهبود هستند.

اشرف نیا در مورد بررسی پروژه های سال آینده نیز توضیح داد و گفت: در رابطه با وضعیت سال آینده از دوماه گذشته بررسی پروژه ها آغاز شده است و پروژه های سال آینده در سه بخش پروژه های خود گردان، پروژه هایی که ناقص و در حال اجرا و پروژه های مطالعاتی مورد بررسی کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک بررسی شده است.

غلامحسین مسعودی ریحان رییس کمیسیون سرمایه گذاری و بهبود فضای کسب و کار شورای اسلامی شهر تبریز نیز گفت: در حال حاضر مصوباتی در شورا وجود دارد که بعد از تصویب مسکوت مانده اند و تا زمانیکه کمیته ای برای پیگیری مصوبات و نظارت بر آنها نباشد کار بجایی نخواهیم برد.
وی ادامه داد: پیشنهاد می شود کمیته پیگیری و نظارت بر مصوبات شورا ایجاد شده و تعدادی از اعضای شورا و کارشناسان عضو شوند و مصوبات را پیگیری و نظارت کنند.

مسعودی ریحان افزود: اینکه مردم در مصوبات و عملکرد چقدر دخالت دارند معلوم نیست و در تصویب بودجه از شهروندان هیچ نظری اخذ نمی شود و لازم است در تدوین بودجه از نظرات شهروندان استفاده شود.

عبداله تقی پور رییس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهر شورای اسلامی شهر تبریز نیز گفت: در بحث بودجه ابتدا باید ببینیم درآمد شهرداری در سال 97 چقدر محقق شده است و نسبت با این تحقق پیش برویم و اگر بدانیم درآمد شهرداری چقدر است در سال ۹۸ شاهد بودجه ای واقعی خواهیم بود.

سعید نیکو خصلت نیز گفت:کمیسیون بودجه زحمات زیادی برای بودجه کشیده ولی برخی طرح ها و ایده ها توسط اعضای شورا اعلام می شود ولی متاسفانه نتیجه ای ندارند و باید بررسی شود چرا مصوبات شورا در برخی قسمت ها اجرا نمی شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۴۰ مورد طرح و پروژه یادداشت کرده ام که بعد از کلی بررسی و جلسه فعلا اجرایی نشده است افزود: بودجه بر اساس برندیگ شهری تدوین نمی شود و این امر مشکل آفرین خواهد بود.


محمد باقر بهشتی  رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز نیز گفت: در جلسات کمیته بودجه کارشناسان بررسی های کارشناسی لازم را انجام داده اند.

وی ادامه داد: در لایحه پیشنهادی شهرداری تبریز درآمد ۲۷۸۰ میلیارد تومان بوده و  بودجه براساس واقعیت بررسی شده و برخی تبصره های جدید آورده شده است و بنظر می رسد شهرداری را ملزم کنیم تا هر 6 ماه یک بار گزارش تبصره ها را در صحن علنی اعلام کنند. 

بهشتی ادامه داد: نظر کارشناسی کمیسیون برنامه و بودجه برای درآمد مبلغ ۲۶۶۸ میلیارد تومان است و بررسی بودجه فرمول کشوری و مصوب دارد و باید طبق آن بررسی شود.

وی افزود: مجموع هزینه های جاری شامل هزینه های پرسنلی خدمات شهری و... در حدود ۱۱۹۴ میلیارد تومان و کل ارقام تکراری بودجه در حدود ۵۷۷ میلیارد تومان و بودجه عمرانی شهرداری تبریز نیز چیزی حدود 1474 میلیارد تومان است.

بهشتی با بیان اینکه در لایحه پیشنهادی شهرداری تبریز درصد اعتبارات جاری لایحه ۴۸ جاری و ۵۲ عمرانی است گفت: پرسنل شهرداری رسمی که از بودجه جاری حقوق میگیرند ۳۳۲۰ نفر در سال ۹۶ بوده که این عدد در سال 97 به 3214 نفر و در سال 98 به 2894 نفر کاهش خواهند یافت.


رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز همچنین گفت: در بخش خدمات اداری ۲۲۶۹ نفر در سال گذشته 2 هزار و 222 نفر در سال ۹۷ و 2 هزار و 36 نفر در ۹۸ مشغول بکار و در بخش خدمات شهری نیز یک هزار و 51 نفر در سال ۹۶،  ۹۹۲ نفر در سال 97 و ۸۵۸ نفر در ۹۸ فعالیت دارند.

بهشتی با اعلام اینکه کل هزینه های پرسنلی اجتناب ناپذیر است و حتما باید انجام گیرد افزود: مجموعا درآمد ها و هزینه های شهرداری رقم کلی با حذف ارقام تکراری ۲۶۸۸ میلیارد تومان توسط کمیسیون برنامه و بودجه پیشنهاد می شود.

فرج محمد قلیزاده  عضو شورای اسلامی شهر تبریز نیز گفت: شهردار و موحدنیا و دبیری تاکید دارند که ارقام بودجه واقعی هستند ولی اعداد و ارقام چیز دیگری بیان می کنند.

وی ادامه داد: تفریغ بودجه سال ۹۶ نشان داد که از بودجه سال 96 حدود ۱۹۰۰ میلیارد محقق شده و طبق اعلام کارشناسان وضعیت اقتصادی سال ۹۸ نسبت به امسال خوب نخواهد بود.

وی ادامه داد: اگر امسال معجزه اتفاق بیفتد حدود ۲۰۰۰ میلیارد از بودجه محقق خواهد شد و بعید بنظر می رسد که دولت در سال آینده برای شهرداری ها کمکی داشته باشد و چیزی که بیشتر قابل توجه و ‌نگران کننده است اعداد و ارقام تفریغ بودجه ۹۶ است، چراکه در این بودجه مشخص شد که حدود ۵۰۰ میلیارد در حوزه عمرانی هزینه شده است.

وی ادامه داد: اگر برای هزینه های جاری ۳۰ درصد افزایش در نظر گرفته شود چیزی بنام بودجه عمرانی باقی نخواهد ماند و اگر توجه و تفکری نشود سال آینده هیچ فعالیت عمرانی در شهر اتفاق نخواهد افتاد.

شکور اکبرنژاد نیز در این زمینه گفت: از کشور های دیگر آمادگی دارند سرمایه گذاری های بزرگی در شهر تبریز انجام دهند و باید برای کارهایی که برای تبریز سرنوشت ساز هستند وقت بگذاریم.
فریدون بابایی اقدم همچنین با اشاره به اینکه اصلی ترین عملکرد شورا تصویب بودجه است گفت: برای تصویب بودجه و کلیات نباید عجله کرد، چراکه بحث های پرسنلی چالشی بزرگ در شهرداری است.

وی ادامه داد: پیشنهاد می شود بودجه را ریز به ریز بررسی کنیم و بجای اینکه از درآمد به هزینه برسیم از هزینه به درآمد می رسیم.

شهردار تبریز نیز دراین خصوص گفت: حساسیت دکتر بابایی بجا است و باید برای کاهش هزینه های جاری یا تعدیل نیرو‌ داشته باشیم و یا حقوق پرسنل را کاهش دهیم و اگر جلسات متعدد هم برگزار کنیم نتیجه ای نخواهد داشت.

فرج قلیزاده نیز در این خصوص گفت: اگر با نیروهای موجود برخی کارها انجام گیرد و بصورت امانی صورت گیرد حداقل ۱۵۰ میلیارد تومان صرفه جویی خواهیم داشت و با این مبلغ حداقل یک مسیرگشایی انجام می گیرد.

وی ادامه داد: باید نیروهای کت شلوار پوش کت شلوار را در بیاورند و بیل بدست بگیرند و مشغول شوند.

قلیزاده با اعلام اینکه در منطقه 9 ، ۳۰۰ نفر نیرو‌ وجود دارد خاطر نشان کرد: این منطقه در سال گذشته فقط ۱۱ پروانه صادر کرده است.

پس از بحث و بررسی اعضای شورای اسلامی شهر تبریز کلیات بودجه سال 98 با رقم 2668 میلیارد تومان مورد تصویب اعضای شورای شهر تبریز قرار گرفت.

انتهای پیام/60001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول