اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

معاون دانشجویی دانشگاه تبریز خبر داد

انتخاب بیشترین تعداد دانشجوی نمونه مرحله کشوری از دانشگاه تبریز/ ۶ دانشجوی دانشگاه تبریز؛ دانشجوی نمونه برتر کشور انتخاب شدند

معاون دانشجویی دانشگاه تبریز با بیان اینکه بیشترین تعداد دانشجوی نمونه مرحله کشوری انتخاب شده است، گفت: در جشنواره دانشجوی نمونه6 دانشجوی این دانشگاه تبریز به عنوان دانشجوی نمونه برتر کشوری و برگزیده انتخاب و مورد تقدیر قرار گرفتند.

انتخاب بیشترین تعداد دانشجوی نمونه مرحله کشوری از دانشگاه تبریز/ ۶ دانشجوی دانشگاه تبریز؛ دانشجوی نمونه برتر کشور انتخاب شدند

حسین امامعلی‌پور امروز در گفت‌وگویی مشروح با خبرنگار فارس در تبریز با بیان اینکه پیرو اعلام فراخوان انتخاب دانشجوی نمونه دانشگاه و کشوری از طرف سازمان امور دانشجویان، شروع فرآیند انتخاب دانشجویان نمونه از مهرماه امسال آغاز شد، اظهار کرد: در این ارتباط هیات داوران در چهار گروه عمده علمی علوم انسانی، علوم پایه،  فنی و مهندسی و کشاورزی دامپزشکی در مقاطع مختلف تحصیلی برای بررسی مدارک و مستندات تشکیل و پس از داوری و بررسی مدارک اسامی حائزین شرایط به  سازمان امور دانشجویان  اعلام شد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه با اعلام این فراخوان52 نفر از دانشجویان شامل 13 دانشجوی کارشناسی، 12 دانشجوی ارشد و 27 دانشجوی دکترا تخصصی ثبت نام کرده بودند، یادآور شد: در همین راستا از 13 نفر از دانشجویان منتخب در مراسم  16 آذر به عنوان دانشجوی نمونه دانشگاه تجلیل به عمل آمد.

 معاون دانشجویی دانشگاه تبریز اضافه کرد: تعداد هشت نفر دانشجوی حائز شرایط نیز برای رقابت کشوری انتخاب شدند که در نهایت حسین واثقی دودران دانشجوی دکترا فیزیولوژی دام و مجید مجیدی دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی برق – قدرت به عنوان دانشجوی نمونه کشوری انتخاب و موفق به دریافت لوح تقدیر  از معاون اول رئیس جمهور و وزیر علوم تحقیقات و فناوری شدند.

به گفته وی همچنین چهار نفر از دانشجویان به نام های مرتضی نظری هریس دانشجوی دکتری مهندسی برق – قدرت، ابوالفضل نرمانی کردلر دانشجوی دکترا تخصصی بیماری شناسی گیاهی، فرخنده جباری دانشجوی دکتری تخصصی مهندسی برق - قدرت و حسام الدین سهرابی دانشجوی دکتری تخصصی شیمی تجزیه به عنوان دانشجویان برگزیده علمی از سوی بنیاد فرهنگی البرز انتخاب و مورد تقدیر قرار گرفتند.



معاون دانشجویی دانشگاه تبریز خاطر نشان کرد: دانشگاه تبریز در همین ارتباط دارای بیشترین تعداد دانشجوی نمونه در مرحله کشوری سال 1397 انتخاب شده است که در این باره نیز وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اهدای لوح سپاسی به میر رضا مجیدی رئیس دانشگاه تبریز از تلاش دانشگاهیان این دانشگاه تقدیر نموده است.

معاون دانشجویی دانشگاه تبریز همچنین در این خصوص ضمن تبریک به دانشجویان از زحمات صاحبعلی بلند نظر و حسن حرمتی که مسوولیت فرایند انتخاب دانشجویان نمونه را عهده دار بودند و همچنین  از زحمات کلیه عوامل و گروه های داوری به ویژه از موسی صابر رئیس هیات داوری گروه کشاورزی و دامپزشکی، جلیل باباپور رئیس کمیته داوری علوم انسانی، غلامرضا زرینی رئیس هیات داوری علوم پایه و سعید گل محمدی رئیس هیات داوری فنی و مهندسی تشکر و قدردانی کرد.

امامعلی‌پور در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به انتخاب دبیر برگزیده مناطق دهگانه کشور از سوی معاون دانشجویی این دانشگاه تبریز اضافه کرد: در نظام ارزیابی عملکرد به عنوان دبیر برگزیده مناطق دهگانه کشور انتخاب شده است و در این ارتباط لوح تقدیری به امضای مجتبی صدیقی معاون وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویی و دکتر ذوالفقار یزدان مهر مشاور وزیر و رئیس صندق رفاه دانشجویان به اینجانب اهداء شده است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه توسعه متوازن، پایدار و همه جانبه از اهداف کلان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، گفت: در این بین دانشگاه و دانشجو به عنوان کلید واژه توسعه انسانی از محورهای اساسی توسعه علمی، فرهنگی و اجتماعی کشور محسوب می شوند.

امامعلی‌پور در ادامه با تاکید بر اینکه حوزه معاونت دانشجوی دانشگاه تبریز با توجه به داشتن ارتباط مستقیم با دانشجویان از طریق تامین نیازهای رفاهی آنها از اهمیت و حساسیت بالایی برخوردار است، اضافه کرد: در همین راستا با برنامه ریزی های جامع، موثر و کارآمد و متعادل در چارچوب سند چشم انداز توسعه و اسناد بالادستی و عنایت جدی به مسائل بومی در منطقه، گام‌های اساسی در راستای ارتقاء امکانات رفاهی، بهداشتی ، ورزشی، مشاوره ای و حل مشکلات موجود بردارد.

معاون دانشجویی دانشگاه تبریز در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه حوزه معاونت دانشجویی دانشگاه از شهریور ماه سال 92 در کنار فعالیت‌های روزمره خود از جمله تغذیه، خوابگاه، وام، فعالیت‌های ورزشی، مشاوره های دانشجویی، خدمات پزشکی، دندانپزشکی و ... با تدوین سند راهبردی، پروژه های جدید و متعددی را طراحی و اجرا نموده است که براساس آنها برنامه های بدیع و جدیدی در سرلوحه فعالیت‌های مختلف زیر مجموعه های این معاونت قرار گرفته است، یادآور شد: کسب رتبه اول کشوری در ایجاد رستوران‌های آزاد با حضور بخش خصوصی در دانشگاه، سرو سامان دادن به خوابگاه‌های غیردولتی استان، اجرای طرح تاک (تنوع، انتخاب، کیفیت) و صرفه‌جویی قابل توجه در هزینه های تغذیه از طریق اصلاح آنالیز غذایی و ... از جمله این برنامه‌هاست.

به گفته وی، حذف خوابگاه شهرک امام (ره) و تکمیل خوابگاه نیمه تمام فجر با اخذ وام از بانک معین، صنعتی‌سازی رستوران سلف مرکزی با تجهیزات جدید برای اولین بار در دانشگاه های کشور، ایجاد چمن مصنوعی با مشارکت شهرداری و شورای شهر، اختصاص خوابگاه به صددرصد دانشجویان، جذب دانشجویان غیر ایرانی با ایجاد اداره دانشجویان غیر ایرانی، حضور بخش خصوصی در داروخانه و دندانپزشکی مرکز بهداشت و .. از دیگر دستاوردهای این معاونت است.

گزارش فارس حاکی است: دانشگاه تبریز در سال ۱۳۲۶ با تاسیس دو دانشکده ادبیات و پزشکی فعالیت خود را آغاز نمود و در حال حاضر با داشتن بیش از ۲۱ دانشکده، چندین پژوهشکده و گروه پژوهشی، قطب علمی، ۸۰۰ نفر عضو هیات علمی و بیش از 24 هزار  نفر دانشجو و ... یکی از دانشگاه های بین المللی، سطح یک و برتر کشور است.

گفت و گو از موسی کاظم زاده

انتهای پیام/ 60023 /40/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول