اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تأکید «آستانه» و «باکو» بر تقویت همکاری‌ها در «خزر»

نخستین دور مذاکرات مقامات آذربایجان و قزاقستان با موضوع همکاری در خزر به میزبانی «باکو» برگزار و طرفین مسیرهای حمل‌ونقلی در این پهنه آبی از جمله حریم دریایی آذربایجان و مسیر بین‌المللی ترانس خزر را مورد بررسی قرار دادند.

تأکید «آستانه» و «باکو» بر تقویت همکاری‌ها در «خزر»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، دفتر کشتیرانی آذربایجان در «خزر» و شرکت «راه آهن قزاق» کارگروه توسعه همکاری ایجاد می‌کنند.

اولین دور مذاکرات در این زمینه در شهر «باکو» صورت گرفت و طرفین مسیرهای حمل‌ونقلی در دریای خزر از جمله حریم دریایی آذربایجان و مسیر بین‌المللی ترانس خزر را مورد بررسی قرار دادند.

«راوف والیف» رئیس دفر کشتیرانی آذربایجان در دریای خزر در این مذاکرات گفت: باکو برای نوسازی تجهیزات خود تلاش می‌کند و علاقه‌مند به ادامه اینگونه اقدامات برای افزایش حجم بار در خزر است.

ترانس خزر یک کریدور حمل‌ونقلی بین‌المللی است که چین را با کشورهای اتحادیه اروپا به همدیگر متصل می‌کند.

این پروژه دارای راه‌ آهن، مسیرهای دریایی، بندر و شرکت‌های لجستیکی هشت کشور از جمله اذربایجان، قزاقستان، چین، گرجستان، ترکیه، اوکراین، لهستان و رومانی است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول