اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

امام جمعه ابهر تأکید کرد

ضرورت فعالیت جهادی در حوزه ترویج و فرهنگ‌سازی زکات

امام جمعه ابهر بر ضرورت فعالیت جهادی در حوزه ترویج و فرهنگ‌سازی زکات تأکید کرد.

ضرورت فعالیت جهادی در حوزه ترویج و فرهنگ‌سازی زکات

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی ظهر امروز در جلسه شورای زکات شهرستان ابهر ضمن تأکید بر ترویج فرهنگ زکات در جامعه اظهار کرد: کمیته امداد به عنوان دبیرخانه شورای زکات اقدامات خوبی در این حوزه انجام داده است.

امام جمعه ابهر با اشاره به فعالیت اثربخش در حوزه محرومیت‌زدایی، دغدغه‌مند بودن در امور محرومین، پای‌کار بودن، حضور میدانی و فعالیت جهادی کمیته امداد در کمک به نیازمندان از طریق زکات بیان کرد: فعالیت‌ها در این حوزه اثربخش است، اما همه دستگاه‌ها باید در حوزه احیای فرایض دینی نقش‌آفرینی کنند.

وی با اشاره به اینکه کمک به ترویج زکات، کمک به زنده کردن یک واجب الهی بوده و اولویت تبلیغی و ترویجی در بخش زکات باید در اولویت قرار گیرد، گفت: با منابع حاصل از زکات کارهای بزرگ و هدفمندی در حوزه محرومیت‌زدایی به‌ویژه رفع نیازهای مؤمنین نیازمند انجام داد.

در ادامه نیز مدیرکل کمیته امداد استان زنجان ضمن اشاره به افزایش قریب به 50 درصد پرداخت زکات در استان طی سال‌جاری اظهار کرد: هزینه‌کرد زکات با اولویت فقرا و محرومان بوده و بخشی از آن نیز در ساخت پروژه‌های عمرانی هزینه می‌شود.

هدایت صفری با اشاره به جمع‌آوری 13 میلیارد تومان زکات در استان بیان کرد: کمیته امداد بیش از 60 درصد از زکات را در امور محرومان و قریب به 40 درصد را در ساخت پروژه‌های عمرانی عام‌المنفعه هزینه می‌کند.

وی با اشاره به اینکه با همکاری و همراهی خیران در حوزه زکات و سایر بخش‌های مشارکت‌های مردمی مشکل ازدواج و تامین جهیزیه بسیاری از مددجویان این نهاد حل شده است، تصریح کرد: از جمله دیگر هزینه‌کردهای زکات شامل احداث و تعمیر مسکن مددجویان، پرداخت هزینه‌های تحصیلی دانش‌آموزان نیازمند، کمک به هزینه‌های تامین دارو و درمان  بیماران و کمک معیشت مددجویان است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: احداث و مرمت  پروژه‌های عمرانی و عام‌المنفعه از قبیل مسجد، حوزه علمیه، حسینیه و خانه عالم  نیز از دیگر موارد هزینه‌کرد زکات در حوزه عمرانی است.

انتهای پیام/73005/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول