اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

امام جمعه قشم:

سفر بشار اسد اقتدار ایران را به جهان مخابره کرد

امام جمعه شهرستان قشم با اشاره به نقش کلیدی ایران در جلوگیری از سقوط سوریه، گفت: سفر بشار اسد به تهران‌ پیام‌ اقتدار جمهوری اسلامی ایران را به جهان مخابره کرد.

سفر بشار اسد اقتدار ایران را به جهان مخابره کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، حجت الاسلام والمسلمین میثم تارَم ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه شهرستان قشم اظهار داشت: سفر بشار اسد به تهران‌ پیام‌ اقتدار، عزت و توان نظام جمهوری اسلامی ایران را به جهان مخابره کرد.

وی با اشاره به نقش کلیدی ایران در جلوگیری از سقوط سوریه، افزود: جهانیان به‌ویژه آمریکا و اسرائیل بدانند که نظام جمهوری اسلامی ایران لحظه‌ای از اهداف خود که همان منشور اسلامی، انقلابی و حمایت از مستضعفین جهان است دست بر نخواهد داشت.

امام جمعه شهرستان قشم تصریح کرد: ادعاى محور بودن مساله فلسطین در نشست شرم‌الشیخ در حالی مطرح شد که همین کشورهاى عربى چند روز قبل‌تر در نشست ورشو برعلیه فلسطینیان توطئه می‌کردند.

حجت الاسلام والمسلمین تارم سالروز تاسیس «کمیته امداد امام خمینى»(ره) و آغاز هفته احسان و نیکوکارى را یاداور شد و ادامه داد: تشکیل این نهاد در کمترین فاصله با پیروزی انقلاب بیانگر آن است که رسیدگی به محرومین، توجه به قشر آسیب‌پذیر و رفع نیاز نیازمندان از اولویت‌های نظام اسلامی به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: وجود فقر و فقیر در جامعه اسلامی عیبی بزرگ بوده و از این رو کمیته امداد امام خمینی(ره) به درستی خودکفایی و توانمندسازی مددجویان برای خروج از چتر حمایتی را هدف قرار داده است.

امام جمعه شهرستان قشم با اشاره به روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی بیان کرد: آحاد جامعه موظف به ایفای نقش در توسعه توسعه منابع طبیعی و حراست از آن در برابر غارت‌گران و منفعت‌طلبان هستند.

حجت الاسلام والمسلمین تارم گفت: سالروز امور تربیتی و تربیت اسلامی تاکیدی بر لزوم بهره‌گیری از سند جامع و ملی آموزش و پرورش برای اعتلای نظام اسلامی بجای قرارگیری در چارچوب اسناد بی‌راهه بیگانه است.

امام جمعه شهرستان قشم استفاده از علم و فناوری برای کشتار انسان‌ها را از نتایج شوم آموزش بدون توجه به تربیت برشمرد و ابراز داشت: آموزش و تربیت باید توامان مدنظر قرار گیرند.

وی میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و هفته زن را گرامیداشت و گفت: زن و مادر در اسلام از جایگاهی ویژه برخوردار هستند و به برکت این مقام، مردان به معراج می‌رسند.

امام جمعه شهرستان قشم در تبیین فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با مداحان اهل بیت(ع) با ایشان، افزود: دشمن، فروپاشی کانون مقدس خانواده را هدف قرار داده و تمام جامعه بویژه مسوولان باید در راستای تسهیل ازدواج و قوام بخشی به خانواده‌ها تلاش کنند.

حجت الاسلام والمسلمین تارم در خطبه نخست نمازجمعه مبحث عهدنامه مالک اشتر را پی گرفت و اضافه کرد: مشورت از اصول و ضروریاتی است که مدیران جامعه اسلامی باید آن را سرلوحه کار قرار دهند.

وی تصریح کرد: افراد بخیل، ترسو و حریص نباید مورد مشورت قرار گیرند زیرا انسان را از نیکوکاری، اقدامات بزرگ بازداشته و به دنیاطلبی هدایت می‌کنند.

امام جمعه شهرستان قشم بدگمانی به خداوند را ریشه و سرچشمه حسادت، ترس و دنیاطلبی عنوان کرد.

انتهای پیام/88037/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول