اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی همدان:

FATF هم مانند برجام مشکلات را برطرف نمی‌کند

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان همدان گفت: FATF هم مانند برجام مشکلات را برطرف نمی‌کند، آدرس غلط به مردم ندهید.

FATF هم مانند برجام مشکلات را برطرف نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سعید کوروش‌رحیم ظهر امروز در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه همدان با بیان اینکه 22 بهمن ماه با وجود مشکلات بسیار اقتصادی با افزایش حضور 20 تا 50 درصدی مردم نسبت به سال‌های گذشته برگزار شد اظهار کرد: این حضور سیلی محکمی به منافقین داخلی و خارجی و البته برخی از مسؤولان بود.

وی با بیان اینکه امروز باید به خاطر بیاوریم که در 40 سال پیش در کدام نقطه و امروز در چه نقطه‌ای قرار داریم افزود: امروز جبهه استکبار تمام تلاش خود را به کار گرفت تا انقلاب 40 سالگی خود را نبیند، سخن از تابستان داغ بود که به مدد تدابیر مقام معظم رهبری و حضور مردم هیچ غلطی نتوانستند بکنند.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان همدان با اشاره به اینکه اگر نظام ما ناکارآمد بود با وجود همه مشکلات داخلی و خارجی نمی‌توانست داوم بیاورد تصریح کرد: برخی مسؤولان  ناکارآمد می‌خواهند بی‌تدبیری خود را به نظام و مردم نسبت دهند.

وی  با بیان اینکه مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی تربیت جوانانی چون شهیدحججی و سید میلاد مصطفوی است ادامه داد: این افراد بدون اینکه انقلاب و یا دفاع مقدس را دیده باشند به دفاع از انقلاب پرداختند.

حقوق نجومی عدالت اجتماعی را زیر سوال می‌برد

کوروش‌رحیم با بیان اینکه حقوق‌های نجومی باعث برهم زدن عدالت اجتماعی می‌شود خاطرنشان کرد: نجومی‌بگیران در هر پست و مقامی که سعی در قانونی جلوه دادن این حقوق‌ها دارد از آرمان‌های انقلاب دور می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه امروز وضعیت اقتصادی کشور مطلوب نیست که نتیجه سوء مدیریت و تفکر سازش است گفت: مقاومت اقتدار کشور را در منطقه به دنبال دارد اما تفکر سازش منجر به خفت می‌شود.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان همدان با بیان اینکه در انتخابات وعده‌های بسیاری دیدیم اما وضعیت اقتصاد کشور نسبت به قبل بهبود نیافته است اظهار کرد:  ما شاهد اقتصاد برجامی بودیم که آب خوردن ما را نیز در دست آمریکا دانستند.

مسؤولان از زندگی مردم خبر دارند یا خیر؟

وی با اشاره به اینکه فتح‌الفتوح برجام چیزی جز گوشت 100 هزار تومانی، پراید 50 میلیونی و تورم بالا نبود افزود: روزی وعده همزمان چرخیدن چرخ اقتصاد با سانتریفیوژها را می‌دادند در حالی که نمی‌دانیم از زندگی مردم اطلاع دارند یا خیر؟

کوروش‌رحیم با طرح این سوال  که آیا مسؤولان از وضعیت اجاره بهای مسکن، معیشت کارگران، رکود و تورم، صف‌های گوشت در سرما خبر دارند یا خیر؟ تصریح کرد: دولتمردان 6 سال پیش از مذاکره با کدخدا سخن به میان آوردید و اعتماد کردید و در یک معادله یکطرفه قلب پیشرفت این ملت را برای خوشایند کدخدا بتن کردید، اکنون حدود یک سال است به امید لبخند اروپایی‌ها این قرداد نافرجام را یکطرفه ادامه می‌دهید.

وی با بیان اینکه سخن از بازگشت به مردم فایده ندارد بلکه باید در عمل به سمت مردم بازگردید ادامه داد: اگر این کار را کنید این مردم دست رد به سینه شما نمی‌زنند.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان همدان خاطرنشان کرد: امروز وزرای میلیاردی دولت به جای پاسخگویی از عملکرد خود و عذرخواهی از مردم با طلبکاری یکباره استعفا می‌دهند.

استعفای عجولانه چون برجام

وی خطاب به وزیری که استعفا داده بود گفت: جناب وزیر شما باید تا آخر بمانید و پاسخگوی نتایج برجام و حقوق از دست‌رفته ملت باشید.

کوروش‌رحیم اظهار کرد: آنچه مردم را ناراحت می‌کند بی‌عدالتی، تبعیض و شکاف عمیق میان مسؤولان و مردم است اما امروز آقایان دنبال بستن قراردادهای مختلف بین‌المللی هستند.

برجامی دیگر در راه است، غفلت نکنید

وی خطاب به مردم افزود: برجامی دیگر در راه است که در اثر غفلت می‌تواند نتایجی بدتر از برجام اول به دنبال داشته باشد چرا که مسؤولان امروز همانند سال‌های گذشته می‌گویند برای حل مشکلات فعلی FATF باید تصویب شود.

کوروش‌رحیم با بیان اینکه همانطور که با برجام مشکلات کشور حل نشد با برجام‌های 2 و 3 هم هرگز حل نخواهد شد تصریح کرد: مدیران اشرافی امروز هم برای حل مشکلات اقتصادی همانند سال گذشته به مردم آدرس غلط می‌دهند چراکه مشکلات امروز دقیقا خودشان هستند.

وی با اشاره به اینکه امروز بعد از سوختن باغ گلابی و فشارهای رسانه‌ای دنبال تصویب FATF هستند ادامه داد: برجامی که امضای کری تضمین آن بود به چنین وضعیتی رسید حال آنکه برای تصویب FATF هیچگونه تضمینی وجود ندارد.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان همدان خاطرنشان کرد: امروز به طور همزمان در ۱۰ نقطه مختلف استان طوماری علیه FATF آماده شده که خطاب به مجمع تشخیص مصلحت نظام خواستار منع تصویب آن است.

وی در ادامه با تشکر از استاندار همدان و نگاه متفاوت او به جوانان گفت: امیدواریم این دیدگاه نسبت به جوانان دیدگاه حزبی نباشد و از جوانان بسیجی هم استفاده شود.

کوروش رحیم با تشکر از اقداماتی که مسؤولان استان و نمایندگان  به دلیل راه‌اندازی خط راه‌آهن همدان ـ مشهد و همدان ـ تهران انجام دادند اظهار کرد: در طول هفته گذشته از طرف بسیج دانشجویی استان نامه‌ای به استاندار در رابطه با حضورش در صف‌های توزیع گوشت ارسال شد اما متاسفانه تا به امروز پاسخ داده نشده است.

وی با بیان اینکه متوجه هستیم حضور ایشان در صف گوشت و سایر اقلام تأثیری در قیمت‌ها ندارد چراکه این مشکل در کشور متوجه مردم بوده و مختص به استان همدان نیست افزود: اما ما از مسؤولان می‌خواهیم که هم در سختی‌ها و مشکلات کشور در کنار مردم حضور داشته باشند.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان همدان افزود: امروز صنایع تولیدی و معادن استان در حال تعطیل شدن هستند و باید پرسید که مدیران سازمان صنعت معدن و تجارت استان و مسؤولان شهرک‌های صنعتی استان چه اقداماتی انجام دادند چراکه آنان باید صریح و شفاف به مردم توضیح دهند.

وی با بیان اینکه ای کاش آنقدر که برگزاری کنسرت در استان برای بعضی از مسوولان مهم بود و  بحث می‌شد، تورم بالای استان هم مورد توجه عزیزان قرار می‌گرفت تصریح کرد:  از اینکه گفته می شود با برگزاری کنسرت‌ها به دنبال نشاط در شهر هستیم حرف درستی نیست اگر به دنبال نشاط و شور در جامعه هستید باید به دنبال اشتغال پایدار و احیای واحدهای تولیدی تعطیل و از بین بردن صف گوشت باشید وگرنه کنسرتی که بلیط آن 200 هزار تومان است نمی‌تواند  برای مردم شادی به ارمغان آورد.

به فکر حل تورم باشید

کوروش‌رحیم با بیان اینکه بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه برای خانوارهای شهری کشور مربوط به استان همدان است گفت: از همه مسوولان تقاضا داریم نسبت به مشکلات حساسیت داشته باشند و برای رفع آنها اقدام کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه از شهردار همدان در بخش‌های مختلف به ویژه خدمات شهری قدردانی می‌کنیم اظهار کرد: تغییراتی که در شهر ایجاد شده کاملا برای مردم ملموس است اما در بحث پروژه روگذر شهید همدانی یا همان چراغ قرمز متاسفانه وعده زمانی محقق نشد و باعث مشکلاتی در رفت و آمد و ارتزاق کسبه محل شده است، سریع بفرمایید در چه تاریخی تکمیل خواهد شد.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی همدان با اشاره به اینکه از  قوه قضاییه استان به دلیل دستگیری تعدادی از کارمندان متخلف شهرداری و گمرک و سایر اقدامات تشکر می‌کنیم افزود: یک انتقاد از سازمان‌های نظارتی استان به خصوص تعزیرات حکومتی وجود دارد که متاسفانه در ایام نزدیک به عید قیمت‌ها در بازار غیر قابل توصیف هستند و آیا آنها از قیمت‌ها اطلاع دارند.

وی تصریح کرد: نهادهای نظارتی در چنین ایامی باید به طور جدی و محکم با گرانفروشان و احتکارکنندگان برخورد کنند و  باید سازمان‌های نظارتی به نحو احسن بازارها را رصد کنند اما در عمل متاسفانه اینگونه نیست.

کوروش‌رحیم با بیان اینکه متاسفانه برخی از مسؤولان استان با خودروهای دولتی چند صدمیلیونی رفت و آمد می‌کنند ادامه داد: چه لزومی دارد در وضعیت فعلی اینچنین رفت و آمد کرد در حالی که مقام معظم رهبری فرمودند اگر ماشین شخصی دارید حق استفاده از خودروهای دولتی نداریم.

همچنین در محوطه حسینیه امام(ره) طوماری خطاب به مجمع تشخیص مصلحت نظام برای عدم تصویب FATF برقرار بود که نمازگزاران آن را امضا کردند.

انتهای پیام/89040/  40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول