اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

نماینده ولی فقیه در هرمزگان مطرح کرد

تجلی فرهنگ کتابخوانی هرمزگانی‌ها در استقبال از نمایشگاه کتاب

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: استقبال پرشور هرمزگانی‌ها از نمایشگاه کتاب، فرهنگی بودن مردم استان را نشان می‌دهد، علیرغم اینکه مردم در تنگنا هستند اما همچنان استقبال از خرید کتاب خوب است.

تجلی فرهنگ کتابخوانی هرمزگانی‌ها در استقبال از نمایشگاه کتاب

آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی شامگاه یکشنبه در حاشیه بازدید از شانزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: باگذشت چندین روز از افتتاح نمایشگاه همچنان می‌بینیم که استقبال بازدیدکنندگان خوب است.

وی افزود: این استقبال پرشور هرمزگانی‌ها از نمایشگاه کتاب، فرهنگی بودن مردم هرمزگان را نشان می‌دهد و این حضور خیلی با ارزش است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با اشاره به اینکه کتاب همچنان در میدان فرهنگ یکه‌تاز و پیروز است، افزود: علیرغم اینکه مردم در تنگنا هستند اما همچنان استقبال از خرید کتاب خوب است.

آیت‌الله نعیم‌آبادی، کتاب و مطالعه را منشا هویت، تحرک و پویایی یک جامعه دانست و عنوان کرد: پویایی کتابخانه‌ها تاثیر بسزایی در ایجاد انگیزه در بین افراد برای مراجعه به این اماکن فرهنگی دارد.

وی با بیان اینکه مردم از نمایشگاه کتاب راضی هستند و این از نکات مثبت یک نمایشگاه است، گفت: عشق ورزیدن به مطالعه، پیشرفت، سعادت و نیک‌بختی افراد و جامعه را به همراه دارد.

 گفتنی است، شانزدهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان شامگاه چهارشنبه با حضور فریدون همتی استاندار هرمزگان، قادر آشنا مدیرعامل و رئیس هیئت‌مدیره موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران و جمعی از مسوولان گشایش یافت.

در آئین افتتاح این نمایشگاه، احمد مرادی و حسین هاشمی تختی از نمایندگان مردم استان هرمزگان مجلس شورای اسلامی، فریدون همتی استاندار به ایراد سخن پرداختند. سپس راشد انصاری طنزپرداز هرمزگانی، قطعه طنزی را سرود.

یادآور می‌شود، تعداد غرفه‌های این نمایشگاه، 332 غرفه می‌باشد که حدود 400 ناشر و نمایندگی انتشارات در آن حضور دارند. تعداد ناشران مستقل در این نمایشگاه 220 ناشر و تعداد نمایندگی‌ها 160 نمایندگی است. همچنین 78 هزار و 976 عنوان کتاب در این نمایشگاه وجود دارد.

انجمن‌های ادبی، نمایشگاه تمبر، انجمن مولفان و نویسندگان، موسسات فرهنگی و هنری، انجمن سینمای جوان استان و حوزه هنری نیز در این نمایشگاه حضور دارند.

نمایشگاه کتاب هرمزگان از هشتم تا سیزدهم اسفند در محل دائمی نمایشگاه‌ های هرمزگان واقع در چهار راه جهانبار بندرعباس برپاست.

ساعت بازدید از این نمایشگاه صبح‌ها از ساعت 9 تا 12 و عصرها ساعت 16 تا 21 است. 

انتهای پیام/88037/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول