اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان زنجان:

ثبت قراردادهای پیش‌فروش ساختمان توسط بنگاه‌های املاک، غیرقانونی و جرم است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان زنجان گفت: طبق قانون، ثبت قراردادهای پیش‌فروش ساختمان توسط مشاورین املاک غیرقانونی بوده و با متخلفان، برخورد خواهد شد.

ثبت قراردادهای پیش‌فروش ساختمان توسط بنگاه‌های املاک، غیرقانونی و جرم است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان زنجان، محمدتقی فتحی ضمن اشاره به اینکه طبق قانون، همه قراردادهای مربوط به پیش‌فروش ساختمان باید در دفتر اسناد رسمی ثبت شود، اظهار کرد: با وجود اینکه تاکنون جلسات متعدد و مکاتبات مختلف با اتحادیه مشاورین املاک و خودرو نسبت به اجرای قانون پیش‌فروش ساختمان داشته‌ایم، متأسفانه همچنان شاهد آن هستیم که برخی از مشاورین املاک نسبت به اجرای این قانون تمکین نکرده و به‌طور غیرقانونی اقدام به تنظیم قرارداد پیش‌فروش ساختمان می‌کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان زنجان در ادامه تصویب قانون پیش‌فروش ساختمان را گام مثبت و رو به‌ جلو خواند و افزود: این قانون می‌تواند جلوی بسیاری از کلاهبرداری و سوءاستفاده‌های موجود را بگیرد و به شهروندان نیز این اطمینان را می‌دهد که بدون دغدغه و نگرانی و با خیالی آسوده ضمن حضور در دفتر اسناد رسمی و نه در بنگاه‌های معاملاتی، نسبت به تنظیم قرارداد پیش‌فروش ساختمان اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر، پرونده‌های زیادی به خاطر اختلاف و درگیری بین فروشنده و خریدار و کلاهبرداری‌های صورت گرفته در این زمینه در دادگستری‌ها تشکیل‌ شده است، گفت: اجرای این قانون می‌تواند از ورود چنین پرونده‌هایی به دادگستری‌ها جلوگیری کند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در پایان مسؤولیت ثبت غیرقانونی قرارداد پیش‌فروش ساختمان را بر عهده اتحادیه مشاورین املاک و خودرو زنجان دانست و یادآور شد: بعد از این مسؤولیت ثبت هرگونه قرارداد غیرقانونی توسط مشاوران املاک، بر عهده این اتحادیه بوده و همچنین با متخلفان این حوزه بر اساس قانون برخورد قاطع و جدی صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/73002/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول