اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  رفاه و آسیب های اجتماعی

معاون مشارکت‌های سازمان امور اجتماعی کشور:

نقش مهم سمن‌ها در ایجاد امید و نشاط اجتماعی/ رسانه سمن‌های کمرنگ را پای کار آورد

معاون مشارکت‌های سازمان امور اجتماعی کشور گفت: می‌توانیم به واسطه رسانه‌ها به خصوص صداوسیما از سمن‌های فعالی که به دلایلی اکنون کم‌رنگ شده‌اند، دعوت کنیم تا در سطح جامعه اقدامات مفرح و شادی‌آفرین برای مردمی که این روزها دچار مشکلاتی شده‌اند، انجام دهند.

نقش مهم سمن‌ها در ایجاد امید و نشاط اجتماعی/ رسانه سمن‌های کمرنگ را پای کار آورد

کمال اکبری معاون مشارکت‌های سازمان امور اجتماعی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، با بیان اینکه امروزه یکی از نیازهای اساسی جامعه ما افزایش امید و نشاط است، گفت: برای انجام این امر زمینه‌های مناسبی وجود دارد. هر چند مسائل بسیاری اعم از اقتصادی در کشور مشکلاتی ایجاد کرده است مانعی برای ایجاد زمینه‌های نشاط اجتماعی نیست.

وی افزود: اکنون یکی از موارد مهم در ایجاد نشاط اجتماعی سازمان‌های مردم نهادی هستند که در جامعه به صورت فعال حضور دارند و می‌توانند زمینه‌ساز نشاط اجتماعی باشند.ما وظیفه داریم در کنار مشکلاتی که وجود دارد، جامعه‌ای شاد ایجاد کنیم و اینطور نیست که فکر کنیم چون مشکل اقتصادی وجود دارد باید همه ناراحت باشیم.

معاون مشارکت‌های سازمان امور اجتماعی کشور با اشاره به اینکه لازم است جامعه امروز پویا باشد، بیان کرد: ما باید از فضاهای موجود در افزایش امید و نشاط اجتماعی بهره ببریم و این امر نیازمند تعامل هماهنگ و دقیق بین مشارکت اجتماعی جامعه و نهادهای اساسی تولید امید و نشاط مانند صدا و سیما است.

اکبری در ادامه گفت: باید در تعاملی دوسویه و مناسب بین سازمان‌های مردم نهاد، سازمان صدا و سیما و همچنین سایر دستگاه‌هایی که می‌توانند نقش داشته باشند، در افزایش نشاط و امید اجتماعی هماهنگی ایجاد و بر اساس آن اقدام شود. ما آمادگی داریم تا سازمانهای مردم نهادی که زمینه لازم برای ایجاد نشاط و امید در جامعه را دارند و می‌توانند در کف جامعه تاثیرگذار باشند را معرفی کنیم، پای کار آوریم و زمینه‌های تعامل این سازمان‌های مردم نهاد را با رسانه به ویژه صدا و سیما فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه اکنون سازمان‌های مردم نهاد بالغ و فعال بسیاری وجود دارند، افزود: این سمن‌ها می‌توانند در زمینه افزایش امید و نشاط اقدامات تخصصی انجام دهند و سازمان صدا و سیما نیز باید با کمک این سازمان‌ها جامعه را به سمت نشاط بیشتر سوق دهد. همچنین سمن‌ها آمادگی دارند از طریق تلویزیون اجراهای مفیدی داشته باشند.

معاون مشارکت‌های سازمان امور اجتماعی کشور اظهار داشت: می‌توان از طریق رسانه‌ها از سمن‌های فعالی که به دلایلی اکنون کم‌رنگ شده‌اند، دعوت کرد تا در سطح جامعه اقدامات مفرح و شادی‌آفرین برای مردمی که این روزها دچار مشکلاتی هستند، انجام دهند.

اکبری خاطرنشان کرد:ما به عنوان مسئول آمادگی لازم داریم تا ارتباط سازمان‌های موجود را برای تحقق نشاط افزایش دهیم و دستگاه‌ها باید برای این امر مهم در صحنه حضور داشته باشند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول