اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

کارشناس سیاسی قزاق:

ایجاد واحد مالی مشترک در اوراسیا نیازمند تقویت اقتصاد اعضا است

کارشناس سیاسی قزاق در واکنش به اظهارات رئیس جمهور بلاروس در خصوص علاقه‌مندی این کشور به ایجاد واحد مالی مشترک با روسیه ، این اقدام را نوعی حرکت در جهت رشد منفی اتحادیه اوراسیا عنوان کرد.

ایجاد واحد مالی مشترک در اوراسیا نیازمند تقویت اقتصاد اعضا است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، «تلغت کالیف» کارشناس مسائل سیاسی قزاقستان در واکنش به اظهارات «الکساندر لوکاشینکو» رئیس جمهور بلاروس درباره ایجاد واحد مالی مشترک بین این کشور و روسیه تصریح کرد: در صورت ایجاد واحد مالی مشترک در فضای اتحادیه اقتصادی اوراسیا روسیه با مشکلات مالی روبه رو خواهد شد زیرا اقتصادهای دیگر کشورهای اتحادیه چندان قوی نیست.

وی ادامه داد: البته، رئیس جمهور بلاروس درباره واحد مشترک تنها بین مسکو و مینسک نه در فضای اتحادیه اقتصادی اوراسیا صحبت کرده اما هر 2 سناریو به  نتیجه ذکر شده منجر خواهد شد.

کارشناس سیاسی قزاق خاطر نشان کرد: ادامه توسعه تعاملات این چنینی روسیه و بلاروس تأثیرات منفی بر اتحادیه اقتصادی اوراسیا خواهد داشت و مسائل تجاری- اقتصادی بین دو کشور تشدید می‌شود اما باید در بهبود همکاری بین کشورهای این سازمان‌ بین المللی توازن حفظ شوند.

کالیف تأکید کرد: ایجاد واحد مالی مشترک بین روسیه و بلاروس به توسعه بازارهای مالی اتحادیه اقتصادی اوراسیا منجر نمی‌شود و دلائل محکمی برای انجام این قدم وجود ندارد.

این کارشناس سیاسی قزاق گفت: توسعه پروسه‌های همگرایی اقتصادی بین روسیه و بلاروس به دلیل بزرگی «مسکو» از دیدگاه اقتصادی منجر به عواقب منفی برای «مینسک» خواهد بود زیرا به سرعت شرکت‌های بلاروسی به شرکت‌های روسی تبدیل می‌شود.

وی افزود: روسیه نیز هیچ فوائد از اینگونه تحولات نخواهد دریافت کرد و برعکس پدیده‌های منفی مانند رشد تورم و غیره در این کشور افزایش خواهد یافت.

شایان ذکر است که هفته گذشته رئیس جمهور بلاروس از عدم مخالفت مینسک نسبت به ایجاد واحد مالی مشترک بین این کشور و روسیه خبر داد.

لوکاشینکو اعلام کرد علاقه‌مند به تأسیس مرکز مالی جدید در شهر «سن پترزبورگ» روسیه است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول