اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

رئیس کمیسیون بودجه و امور حقوقی شورای اسلامی شهر زنجان:

50 درصد مطالبات شهرداری مربوط به دستگاه‌های دولتی است

رئیس کمیسیون بودجه و امور حقوقی شورای اسلامی شهر زنجان میزان مطالبات شهرداری از اشخاص حقیقی و حقوقی را 150 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: 50 درصد از این مبلغ یعنی بالای 70 میلیارد تومان از این طلب از دستگاه‌های دولتی است .

50 درصد مطالبات شهرداری مربوط به دستگاه‌های دولتی است

رحمان احمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که شهرداری را در اجرای برنامه‌های این ارگان دچار مشکل کرده عدم تخصیص سهم شهرداری از محل ماده 23 است.

رئیس کمیسیون بودجه و امور حقوقی شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه امسال سهم شهرداری از محل ماده 23 حدود 6 میلیارد تومان بود، تصریح کرد: در زمان تخصیص این مبلغ بسیار کاهش می‌یابد و طبق محاسباتی که کردیم سهم شهرداری از محل ماده 23 به مبلغ 9 میلیارد تومان خواهد بود.

وی اضافه کرد: البته در بخش سهم شهرداری از محل ارزش افزوده هم هر سال مبلغی به شهرداری اختصاص داده می‌شود، اما هیچگاه این میزان شفاف‌سازی نمی‌شود که از چه میزان اعتبار این مبلغ به شهرداری اختصاص پیدا می‌کند.

احمدی همچنین میزان مطالبات شهرداری از اشخاص حقیقی و حقوقی را 150 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: 50 درصد از این مبلغ یعنی بالای 70 میلیارد تومان از این طلب از دستگاه‌های دولتی است از همین رو درخواست داریم که دستور ویژه در این حوزه داده شود.

رئیس کمیسیون بودجه و امور حقوقی شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به اینکه امیدواریم شهرداری با وصول مطالبات خود پروژه‌های عمرانی پیش‌بینی شده را اجرایی کند، افزود: البته یک پیشنهاد نیز دارم که چون سبزه‌میدان یک پروژه بسیار عظیم بوده و قدمت آن بسیار است در واقع تبدیل به یک پروژه ملی شده است از همین رو درخواست داریم که یک کمک استانی نیز در این زمینه صورت گیرد.

وی همچنین در ارتباط با مشکلات اهالی روستاهای «قره‌پشتلو و زنجانرود» نیز بیان کرد: اکثر مراجعات مردم به شورای شهرستان به خاطر نبود گاز و جاده است.

احمدی ادامه داد: به طور مثال ما شاهدیم که لوله گاز از مسیر منطقه قره‌پشتلو رد شده و به خلخال رفته است اما روستاهای قره پشتلو از گاز بی‌‌بهره هستند و آنطور که مردم می‌گویند در این مناطق کپسول دانه‌ای 30 هزار تومان نیز پیدا نمی‌شود.

وی ادامه داد: از همین رو درخواست داریم در زمان تخصیص بودجه در کمیته برنامه‌ریزی ترتیبی داده شود که نماینده‌ای از بخش‌ها و روستاها حضور داشته و مشکلات منطقه را در آن زمان احصا کرده و پیگیری کنند.

رئیس کمیسیون بودجه و امور حقوقی شورای اسلامی شهر زنجان دیگر مشکل مردم این مناطق را اخذ سند مالکیت عنوان کرد و گفت: طبق گفته اهالی برخلاف مشکلات مالی که اهالی منطقه قره‌پشتلو دارند با این حال بنیاد مسکن هم مبلغی برای صدور سند مالکیت اخذ می‌کند که واقعا این مبلغ برای اهالی قابل پرداخت نیست از همین رو درخواست داریم مساعدت لازم در این زمینه صورت گیرد.

وی به دیگر مشکلات مردم شهرستان زنجان از جمله روستای «دیزج‌آباد» اشاره کرد و گفت: اواخر اردیبهشت امسال جلسه‌ای در مرکز دهستان بناب با حضور مسؤولان محلی و استانی در روستای «بناب» برگزار و با حضور مسؤولان بازدیدی از این محل به آمد که بر همین اساس قرار شد باکس 3 در 3 در شرق و غرب روستا و گودبرداری یکی از دهنه‌های پل سه گانه برای عبور ماشین‌های سنگین انجام شود اما نیمه‌تمام باقی مانده است.

احمدی گفت: همچنین ساخت ساخت مجتمع ورزشی که از حدود سال 1391 آغاز شده و تنها مرکز ورزشی در بخش مرکزی و جوانان روستاهای اقماری است نیز نیمه‌تمام باقی مانده است.

رئیس کمیسیون بودجه و امور حقوقی شورای اسلامی شهر زنجان همچنین به عدم هماهنگی دستگاه‌های خدمات‌رسان با مجموعه شورای شهر اشاره کرد و گفت: این موضوع نیز موجب بروز مشکلاتی در اجرای پروژه‌ها شده است.

انتهای پیام/73005/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول