اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

مدیر کل بهزیستی استان زنجان:

ساختمان مرکز اورژانس اجتماعی بهزیستی مناسب‌سازی شد

مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت: ساختمان مرکز اورژانس اجتماعی بهزیستی مناسب‌سازی شد.

ساختمان مرکز اورژانس اجتماعی بهزیستی مناسب‌سازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان و به نقل روابط عمومی بهزیستی استان زنجان، محمد محمدی‌قیداری با بیان اینکه افراد دارای معلولیت باید به عنوان یک شهروند عادی در جامعه حضور پیدا کند افزود : مناسب سازی معابر و اماکن عمومی برای تردد آسان معلولین، جانبازان، سالمندان و کودکان ضروری است و در همین راستا و به منظور بهره‌مندی و دسترسی آسان جامعه هدف به خدمات مددکاری و مشاوره، مراکز دولتی تحت نظر بهزیستی مناسب سازی شده‌اند.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت: در ماده 2 قانون جامع حمایت از حقوق معلولان مصوب سال 1397 همه وزارتخانه‌ها، مؤسسات، سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی و نهادهای عمومی موظف‌اند در طراحی و احداث ساختمان‌ها، اماکن عمومی و معابر به نحوی عمل کنند که امکان دسترسی و بهره‌مندی از آن برای همه معلولان مانند افراد عادی جامعه فراهم شود.

وی اظهار کرد: دستیابی فرد معلول به استقلال نسبی در گرو مناسب‌سازی اماکن و مبلمان شهری است و این مسئله در ارتقای سطح کیفیت زندگی معلولان نقش بسزایی دارد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: هر چه دسترسی معلولان به دستگاه‌های دولتی، اماکن عمومی، دانشگاه‌ها و مراکز بهداشتی راحت‌تر باشد شاهد حضور پربار و رشد علمی و فرهنگی بیشتر معلولان خواهیم بود.

 وی به ضرورت حضور معلولان در عرصه‌های مختلف جامعه اشاره و تصریح کرد: این حضور و فعالیت در صحنه اجتماع راهی به سوی شکوفایی استعدادهای افراد دارای معلولیت در گروه‌های مختلف است.

محمدی قیداری با اشاره به اینکه مناسب‌سازی محل زندگی معلولان، مناسب‌سازی مدرسه، مناسب سازی معابر عمومی و محل تردد معلول در روستا و سایر مناسب‌سازی‌ها با پیگیری بهزیستی استان زنجان صورت می‌پذیرد، یادآور شد: برابری فرصت دسترسی به جامعه برای همه معلولان و سالمندان است که می تواند برای رسیدن به استقلال نسبی، عدالت اجتماعی و بازگشت افراد معلول به جامعه مثمر ثمر باشد.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان با اشاره به جلسه منظم و مستمر ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان زنجان که به صورت فصلی در استانداری زنجان برگزار می‌شود، گفت: از ابتدای سال‌جاری تا کنون تعداد 3 جلسه استانی مناسب‌سازی توسط بهزیستی برگزار شده و موضوعات مهم مناسب سازی از الزامات قانونی تا مسؤولیت های مهم دستگاه‌های متبوع در آن مطرح شده و پیگیری‌های خوبی هم از طرف کمیته‌های شهرستانی در این زمینه صورت گرفته است.

انتهای پیام/73005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول