اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

طی جلسه شورای اسلامی شهر کرج مطرح شد

سال آینده امکان جذب و جایگزینی نیرو در شهرداری کرج وجود ندارد

رئیس شورای اسلامی شهر کرج گفت: سال آینده امکان جذب و جایگزینی نیرو در شهرداری کرج وجود ندارد مگر با مجوز شورای شهر و یا اینکه فرد دارای حکم قضایی یا سابقه خدمت در شهرداری باشد.

سال آینده امکان جذب و جایگزینی نیرو در شهرداری کرج وجود ندارد

به گزارش خبرنگار فارس از البرز، صد و سی و یکمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج، پیش از ظهر امروز در سالن جلسات شورا برگزار شد. رئیس شورای اسلامی شهر کرج طی این نشست گفت: بنابر تبصره و مصوبه مذکور، سال آینده امکان جذب و جایگزینی نیرو در شهرداری کرج وجود ندارد مگر با مجوز شورای شهر و یا اینکه فرد دارای حکم قضایی یا سابقه خدمت در شهرداری باشد و درصورت جذب نیروی جدید، مصوبه مربوطه باید به شورا ارائه داده شود و درصورت پیش آمد کار مازاد، باید به سوی حجمی شدن حرکت کرد.

غدیر مهدوی کلیشمی، رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج طی این نشست گفت: از تباصر پیشنهادی شهرداری، ۱۳ بند در ۳۴ امین جلسه تلفیق شورا به تصویب رسید.

علی اصغر کمالی زاده شهردار کرج در رابطه با یکی از تبصره های ضمیمه بودجه هزینه ای سال ۹۸ شهرداری، مبنی بر اینکه هزینه کرد در ردیف برنامه های فرهنگی منوط به تایید کمیسیون های مربوطه است، گفت: تباصر پیشین به نوعی اختیار دادن بود اما تباصر فعلی، محدود کردن است. با توجه به بالابودن تعداد ردیف ها، درصورتی که شهرداری بخواهد در هر مناسبت و برای هر ردیف یک مصوبه به شورا ارائه دهد، بروکراسی اداری افزایش یافته و موجب کاهش سرعت اجرای عملیات می شود.

وی افزود: امر مذکور یا اجراشدنی نیست یا درصورت اجرا، موجب کاهش جذب پروژه های عمرانی می شود زیرا زمان زیادی برای ارائه مصوبه و تصویب آن و نیز سیر مراحل قانونی صرف شده و از سرعت اجرای عملیات اجرایی و عمرانی می کاهد.

عباس زارع رئیس شورای اسلامی شهر کرج بیان داشت: زمانی که بودجه ای به تصویب شورای شهر می رسد، اجرای عملیات در حد بودجه مصوب و با رعایت آیین نامه های مالی معاملاتی به عهده شهرداری می باشد.

وی در پی اعتراض شهردار به تبصره مذکور، با بیان اینکه شهردار نسبت به مصوبات شورای شهر حق اعتراض دارد، از وی خواست تا تبصره و پیشنهاد خود را به صورت کتبی به شورا ارائه دهد تا در رابطه با آن رای گیری شود.

حسین محمدی، رئیس کمیسیون محیط زیست، سلامت و ایمنی شورای اسلامی شهر کرج عنوان کرد: بسیار مشاهده می شود که در واحدهای شهرداری، برنامه های گوناگونی به مناسبت های مختلف اجرا می شوند که خروجی چندانی ندارند بنابراین شهرداری موظف است تا این برنامه ها را با هماهنگی شورای شهر اجرا کند تا به موجب این امر، نظم و انضباطی به این نشست ها و همایش ها داده شود.

شهردار کرج در واکنش به یکی از تبصره ها مبنی بر متمرکز شدن مدیریت نیروی انسانی کلیه شرکت های تامین نیرو در واحد پشتیبانی شهرداری و ممنوعیت به کارگیری نیروهای جدید در شهرداری مگر درصورت وجود حکم قضایی یا سابقه خدمت در شهرداری اظهار داشت: شاید تجمیع این ها در حوزه مربوط به پشتیبانی امکان پذیر نباشد و بهتر است در جایی که این امر به سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری مربوط می شود، به خود سازمان اجازه انجام داده شود.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج مطرح کرد: بنابر تبصره و مصوبه مذکور، سال آینده امکان جذب و جایگزینی نیرو در شهرداری کرج وجود ندارد مگر با مجوز شورای شهر و یا اینکه فرد دارای حکم قضایی یا سابقه خدمت در شهرداری باشد و درصورت جذب نیروی جدید، مصوبه مربوطه باید به شورا ارائه داده شود و درصورت پیش آمد کار مازاد، باید به سوی حجمی شدن حرکت کرد.

در پایان جلسه، برای ۱۸ تبصره ضمیمه بودجه هزینه ای سال ۹۸ شهرداری کرج که در جلسه بیان شدند رای گیری شد و با اکثریت آرا به تصویب رسید.

انتهای پیام/پ/1105/س/2

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول