اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

در نشست خبری ستاد خدمات سفر شهرستان ری مطرح شد

آمادگی ری برای اسکان بیش از ۲۰ هزار نفر/ تیم اورژانس هوایی در عوارضی تهران قم مستقر می‌شود

دبیر ستاد خدمات سفر شهرستان ری گفت: در ایام نوروز سال گذشته بیش از ۱۲۰ هزار نفر از آثار شاخص تاریخی ری بازدید کردند و حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار زائر هم برای زیارت وارد شهرستان ری شدند.

آمادگی ری برای اسکان بیش از ۲۰ هزار نفر/ تیم اورژانس هوایی در عوارضی تهران قم مستقر می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرری، امیر مصیب رحیم زاده دبیر ستاد خدمات سفر شهرستان ری بعدازظهر امروز در نشست خبری ویژه ستاد خدمات سفر شهرستان ری که در فرمانداری ری برگزار شد، اظهار داشت: امسال ۸ پایگاه اطلاع رسانی در میادین حضرت عبدالعظیم(ع)، هادی ساعی، نماز، سلمان فارسی و ضلع شرقی حرم و عوارضی تهران قم و در کنار برج طغرل برای اطلاع رسانی از مناطق گردشگری و اماکن زیارتی شهرری برپا می شود.

وی از برگزاری تور گردشگری رایگان در شهرری طی ایام نوروز خبر داد و ادامه داد: این تورها با همکاری شهرداری منطقه با اختصاص ۲۰ دستگاه اتوبوس همه روزه برای بازدید و زیارت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و آرامگاه ابن بابویه و مشاهیر آرامیده در این زیارتگاه ها، برج طغرل، چشمه علی و باروی ری، دژ اشکان، برج نقاره خانه، گنبد امیر اینانج، بقعه بی بی شهربانو، آتشکده ری، ارگ سلجوقی و بازار تاریخی ری با حضور و معرفی لیدرها در نظر گرفته شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ری با اشاره به توزیع ۱۵ هزار نسخه نقشه گردشگری در نوروز، اضافه کرد: چاپ کروکی محل های اسکان مدارس، استفاده از تلویزیون های شهری، نصب بنرهای اطلاع رسانی، تبریک و خوش آمدگویی و جهت نما در مبادی ورودی و میادین اصلی شهر و تهیه و توزیع اطلاعات اماکن ضروری و مورد نیاز هم چون بیمارستان ها، درمانگاه ها، داروخانه ها، نانوایی ها، مهمان پذیرها و حمام های عمومی از جمله اقدامات مهمی است که در راستای اطلاع رسانی مسافران نوروزی صورت می گیرد.

رحیم زاده با اعلام اینکه هشت گشت مشترک بازرسی در این ایام بر رستوران ها، اصناف توزیع مواد خوراکی، فرودگاه، بازار ری و جایگاه های سوخت نظارت خواهند کرد، تصریح کرد: مراسم نوروز خوانی، شاهنامه خوانی و اجرای مراسم آئینی نیز از برنامه های دیگر ایام نوروز اداره میراث فرهنگی شهرستان ری به شمار می رود که به صورت ویژه در عوارضی تهران قم و کاروانسرای شاه عباسی اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۱۲۰ هزار نفر گردشگر از آثار شاخص تاریخی شهرستان ری بازدید کردند، تصریح کرد: سال گذشته بالغ بر یک میلیون و ۲۰۰ هزار زائر گردشگر وارد شهرستان ری شده اند.

دبیر ستاد خدمات سفر شهرستان ری با یادآوری برپایی سفره های هفت سین به همت هنرمندان صنایع دستی شهرستان خاطر نشان کرد: نمایشگاه و بازارچه عرضه محصولات صنایع دستی هنرمندان شهرستان ری تا ۱۰ فروردین ماه در کاروان سرای شاه عباسی دایر بوده و مردم می توانند از این نمایشگاه نیز بازدید کنند.

رحیم زاده در پایان مراسم خوش آمد گویی و استقبال از مسافران نوروزی با حضور مسؤولان شهرستان، نمایشگاه ارائه محصولات تولیدی و صنایع دستی عشایری و روستایی، برپایی سیاه چادر در عوارضی تهران قم و برگزاری مسابقات را از جمله دیگر برنامه های مهم نوروز ۹۸ اعلام کرد.

آمادگی ری برای اسکان بیش از ۲۰ هزار نفر

سید ناصر موسوی قائم مقام ستاد خدمات سفر شهرستان ری در ادامه این نشست خبری با اشاره به اسکان ۲۰ هزار نفر در تعطیلات نوروزی سال گذشته در مراکز اقامتی، اظهار داشت: شهرستان ری امسال آمادگی پذیرایی بیش از ۲۰ هزار مسافر را دارد و همه امکانات و تدابیر برای پذیرایی از این گروه فراهم شده است.

وی با بیان اینکه شهرستان ری با توجه به آثار تاریخی و وجود حرم عبدالعظیم حسنی(ع) میزبان مهمان بسیاری از نقاط مختلف کشور خواهد بود، ادامه داد: در چند ماه گذشته بر اساس دستورالعمل و ابلاغیه استانداری تهران نسبت به تشکیل جلسات ستاد خدمات سفر با هدف بحث و بررسی مشکلات و مسائل گذشته با بهره گیری از تجربیات ارزشمند سال های اخیر اقدام شد که مقرر و مصوب شد ادارات، دستگاه ها و کمیته های ستاد خدمات سفر نسبت به رفع موانع اقدام و خدمات بهتری را نسبت به سال گذشته به مسافران نوروزی ارائه کنند.

وی با بیان اینکه شهرستان ری به دلیل قدمت تاریخی و مذهبی بالا و همجواری با پایتخت قطعا میزبان مهمانان زیادی است، بر اتخاذ تمهیدات لازم در حوزه های مختلف از جمله اسکان مسافران، امداد و نجات و خدمات جاده ای تأکید کرد و گفت: سال گذشته برخی یدک کش های غیرمجاز از مسافران نوروزی نرخ های هنگفتی دریافت می کردند که با توجه به مشکلات موجود در سال‌های گذشته نرخ نامه خودروهای یدک کش به پلیس راه و راهداری ها ابلاغ شده تا از تخلفات و سوءاستفاده از مسافران و مهمانان نوروزی جلوگیری شود.

معاون امور فنی و عمرانی فرماندار ویژه شهرستان ری با اعلام اینکه راهداری با تمام امکانات و تجهیزات در نوروز ۹۸ خدمات ارائه می کند، خاطرنشان کرد: تیم اورژانس هوایی در عوارضی تهران قم مستقر خواهد بود تا در صورت نیاز به سرعت به محل مورد نظر اعزام شود.

موسوی با اشاره به اینکه رسیدگی به نیازهای مسافران در دستور کار تمام کمیته ها به خصوص کمیته بهداشت و درمان ستاد قرار گرفته است، یادآور شد: تمام بخشداری ها آمادگی کامل  برای سرویس دهی به مسافران و مهمانان نوروزی را دارند و امیدواریم تعطیلات خوبی برای همه کسانی که به ری سفر می کنند، رقم بخورد.

وی به ایجاد تجهیزات و آمادگی راهداری شهرستان ری اشاره کرد و گفت: ماشین آلات، نمک پاش و امکاناتی که در مواقع بروز اختلالات جوی بکار گرفته شود از جمله برنامه ها و اقدامات پیش بینی شده در ایام نوروز است.

معاون فرماندار با بیان اینکه نواقص روشنایی در جاده ها و قسمت های مختلف به ویژه در محورهای اصلی و فرعی رفع خواهد شد، ابراز داشت: برای تسهیل تردد مسافران نوروزی در محورهای مواصلاتی شهرستان ری تمامی تدابیر لازم اندیشیده شده تا مشکلی برای این افراد پیش نیاید.

انتهای پیام/۶۷۰۵۲/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول