اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

از ابتدای سال جاری تا کنون

بیش از 105 هزارماموریت توسط اورژانس انجام شد

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان البرز گفت: مجموعه اورژانس و فوریت های پزشکی از ابتدای سال تا کنون بیش از 105 هزار ماموریت به انجام رسانده است.

بیش از 105 هزارماموریت توسط اورژانس انجام شد

به گزارش خبرگزاری فارس از البرز مهرداد بابایی رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان البرز گفت: اورژانس البرز از جمله دستگاه هایی است که برخلاف بسیاری از دستگاه ها و سازمان ها در ایام تعطیل نه تنها تعطیل نبوده بلکه با افزایش ظرفیت ، افزایش قابل توجهی در تعداد ماموریت ها و تعداد تماس تلفنی پاسخ داده شده دارد و از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از 105 هزار ماموریت به انجام رسانده است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی بیان کرد: از ابتدای سال تا پایان بهمن ماه 97 ، تعداد تماس تلفنی پاسخ داده شده توسط کارشناسان پرستاری واحد ارتباطات اورژانس 115 البرز ، ششصد و نود و پنج هزار و هفتاد و سه تماس بوده که در قالب ارائه مشاوره و یا اعزام آمبولانس به تماس گیرندگان پاسخ داده شده است.

این مسئول ادامه داد: طی پاسخگویی به این تعداد تماس و پس از تریاژ و اولویت بندی صورت گرفته ، بالغ بر یکصد و پنج هزار و هشتاد و چهار ماموریت نیز توسط تکنسین های پر تلاش اورژانس انجام یافت .

وی افزود: در جریان انجام این تعداد ماموریت چهارده هزار و نود و هفت مورد امداد رسانی به حوادث ترافیکی و نود هزار و نهصد و هشتاد وهفت ماموریت نیز به منظور درمان و انتقال بیماران و مصدومین حوادث غیر ترافیکی بود.

به گفته بابایی اورژانس 115 البرز با برخورداری از حدود پانصد نفر نیروی کارشناس عملیاتی و ستادی و نیز بهره مندی از یک فروند بالگرد، دو دستگاه اتوبوس آمبولانس ، 61 دستگاه آمبولانس و 4 دستگاه موتورلانس در تمام نقاط استان البرز و به صورت شبانه روزی آماده ارائه خدمات درمانی پیش بیمارستانی می باشد. 

وی ادامه داد: تعداد بیمارانی که به هر نحوی از خدمات اورژانس بهره مند شدند ، یکصدو نه هزار و صد و پنجاه و شش نفر بودند که تعداد بیماران اعزامی به مراکز درمانی توسط آمبولانس های اورژانس 115 البرز بالغ بر چهل و نه هزار و چهارصد و شصت و دو نفر بوده و چهل و هشت هزار و صد و سی و هفت نفر نیز از خدمات درمان سرپایی برخوردار شدند.

اورژانس هوایی البرز نیز با اعزام به یکصد و هفتاد و هفت ماموریت در استان البرز دویست و هفتاد و هشت بیمار با شرایط حاد را ضمن انجام اقدامات درمانی حفظ حیات به مراکز درمانی تخصصی استان انتقال داده است.

بابایی گفت: حدود هفتاد درصد از ماموریت های اورژانس هوایی البرز در صحنه وقوع حادثه و بر بالین بوده و سی درصد نیز به منظور انتقال بین مراکز درمانی صورت گرفته است.از این تعداد ماموریت ، 64 درصد به منظور نجات مصدومین تصادفی ، 8 درصد انتقال بیماران قلبی ، 4 درصد انتقال مادران باردار پرخطر ، 3 درصد انتقال بیماران با مشکل سکته مغزی و 21 درصد نیز با فوریت هایی همچون سقوط ، سوختگی و ... بود.

بابایی اضافه کرد: در میان ماموریت های انجام شده اورژانس البرز در یازده ماه گذشته، طی اعزام آمبولانس برای بیماران با مشکل گاز گرفتگی ، تکنسین های اورژانس بر بالین سیصد و پنج حاضر شدند. لازم به ذکر است از این تعداد مصدوم ، 100 نفر ضمن دریافت خدمات درمانی پیش بیمارستانی به مراکز درمانی منتقل شده  و یک صد و هفتاد و هفت نفر نیز از خدمات درمانی سرپایی برخوردار شدند.

بابایی اظهار کرد: متاسفانه در همین حوادث ، بیست و هشت نفر در اثر شدت مسمومیت و استنشاق طولانی مدت گاز مونوکسید کربن جان خود را از دست دادند؛ موتورلانس های اورژانس البرز نیز به سه هزار و دویست و سی وسه ماموریت اعزام شدند.

انتهای پیام/ت/1102/س/2

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول