اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

کارآفرین حوزه فناوری در گفت‌وگو با فارس:

جهان اسلام باید به تولیدات و دستاوردهای دانشمندان خود اعتماد کند

یک دانشمند کارآفرین حاضر در دومین رویداد ایسا گفت: جامعه اسلامی باید از تولیدات و دستاوردهای دانشمندان خود استفاده کرده و به آنان اعتماد کند.

جهان اسلام باید به تولیدات و دستاوردهای دانشمندان خود اعتماد کند

فرزان نیک‌پور کارآفرین حوزه فناوری حاضر در رویداد آشنایی صنایع با دستاوردهای دانشمندان جهان اسلام (EISA) در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس گفت: ارتباطات شکل گرفته در رویداد ایسا بین شرکت‌ها و بصورت شبکه‌ای بسیار حائز اهمیت است و در واقع این نشست‌ها بستر خوبی برای شکل­گیری ارتباطات و تعاملات در عرصه بین‌المللی خواهد بود؛ باید دانست که فناوری و محصولات جدید برای شناخته­ شدن احتیاج به بازاریابی و نفوذ در بازار دارند؛ از همین­ رو باید گفت بازاریابی یکی از اقدامات مفید و تکمیل‌کننده چنین نشست‌هایی است.

وی درباره جایگاه حوزه علم و فناوری در جهان اسلام، گفت: کشورهای جهان اسلام قطعا می‌توانند جایگاه مناسب و خوبی در حوزه علم و فناوری داشته باشند، اما نکته‌ای که وجود دارد آن است که توانمندی کشورهای جهان اسلام در حوزه علمی، کمی جلوتر از توانمندی تبدیل علم و دانش به فناوری و تولید محصول است. دانشمندان بسیاری در کشورهای جهان اسلام هستند که توانمندی دانش و علم آن‌ها خصوصا در حوزه دانشگاهی بالا است اما متاسفانه امروز ما توانمندی لازم را برای تبدیل علوم دانشگاهی به محصولات فناورانه که احتیاجات روزمره مردم را برطرف کند، نداریم.

این کارآفرین خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد جامعه اسلامی باید تناسبات لازم برای نهادینه و کاربردی نمودن توانمندی­‌های علمی خود را به منظور حفظ دانشمندان ایجاد کرده و از تولیدات و دستاوردهای دانشمندان خود استفاده کرده و به آنان اعتماد کند.

نیک‌پور در ادامه افزود: مجموعه ما در سه روز برگزاری نشست تبادل تجربیات علم و فناوری(STEP) در کشورهای اسلامی که کشور عمان میزبان آن بود، با استفاده از شبکه ارتباطی خود توانست ارتباطات و تعاملات خوبی کسب کرده، دامنه فعالیت خود را گسترده‌تر کند و با شرکت‌ها از دیگر کشورها ارتباطات خوبی برقرار کند. البته این اقدامی که انجام دادیم بخشی از بستری بود که نشست استپ در اختیار ما قرار داد و امید است بیش از پیش ظرفیت این نشست برای تبادل اطلاعات و تعاملات در بخش نمایشگاه مورد استفاده قرار گیرد‌.

نمایشگاه آشنایی صنایع با دستاوردهای دانشمندان جهان اسلام (EISA)، با محوریت معرفی دستاوردهای دانشمندان به سرمایه­‌گذاران و صنایع برپا شده است، هدف کلیدی این رویداد ایجاد ارتباط میان دانشمندان و صاحبان صنایع است تا محصولات دانش بنیانی که برای سلامت و رفاه جامعه کارآمد هستند، هرچه بیشتر در راستای ارتقاء رفاه عمومی از مسیر توسعه محصول، توسعه بازار یا جذب سرمایه گذار، به عرصه بازارهای بین الملل وارد شوند.

این دومین بار است که بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) رویداد ایسا را به موازات نشست استپ برگزار می­‌کند که در آن 25 شرکت از عمان، ایران، بلژیک، آمریکا، مصر، مالزی، قطر، پاکستان، نیوزلند، ترکیه، عراق و انگلیس حضور داشتند؛ نخستین بار این رویداد همزمان با سومین دوره نشست استپ در تهران، در سال 2017 برگزار شد که 12 مجموعه از کشورهای مختلف اسلامی، مانند مصر، اندونزی و ترکیه، نشست­هایی را با دانشمندان برجسته جهان اسلام برگزار کردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول