اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

موضع سخت قضات الجزائر علیه «بوتفلیقه»

بیش از یک هزار قاضی الجزائری اعلام کردند، در صورت شرکت رئیس‌جمهور فعلی این کشور در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری، از نظارت بر انتخابات خودداری می‌کنند.

موضع سخت قضات الجزائر علیه «بوتفلیقه»

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالی‌که عبدالعزیز بوتفلیقه رئیس‌جمهور الجزائر دیشب به کشورش بازگشته است امروز دوشنبه بیش از یک هزار قاضی در بیانیه‌ای مخالفت خود با نامزدی بوتفلیقه در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری را اعلام کردند.

بنا بر گزارش خبرگزاری رویترز، در بیانیه قضات الجزائر آمده است که آنها برای مخالفت با نظارت بر انتخابات، متحد شده‌اند.

شبکه اسکای‌نیوز نیز گزارش داد که وزیر دادگستری الجزائر در واکنش به بیانیه قضات این کشور، خواستار بی‌طرفی قضات در انتخابات شد.

بوتفلیقه دیشب پس از گذشت دو هفته سفر درمانی به ژنو به کشور بازگشت و حال آنکه تظاهرات علیه نامزدی وی در انتخابات ریاست‌جمهوری در الجزائر گسترش یافته است.

بوتفلیقه ۸۱ ساله از سال ‍۱۹۹۱ ریاست‌جمهوری الجزائر را بر عهده دارد و برای پنجمین بار نامزد ریاست‌جمهوری شده است. وی به دلیل بیماری و کهولت سن، کمتر در انظار عمومی حاضر می‌شود و دو هفته پیش برای درمان بیماری خود به ژنو سفر کرده بود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول