اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

معاون سازمان آتش‌نشانی کرمانشاه:

پیشگیری مهمترین عامل و حلقه مفقوده در مدیریت چهارشنبه‌ آخرسال است/ آماده‌باش ۱۶۰ آتش‌نشان کرمانشاهی

معاون آموزش، ایمنی و پیشگیری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی کرمانشاه از آماده‌باش 160 نیروی آتش‌نشانی در 10 ایستگاه این شهر خبر داد

پیشگیری مهمترین عامل و حلقه مفقوده در مدیریت چهارشنبه‌ آخرسال است/ آماده‌باش ۱۶۰ آتش‌نشان کرمانشاهی

بهنام محمدزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه کرمانشاه، گفت: با افزایش نرخ سوانح در چهارشنبه پایانی سال سازمان‌های آتش‌نشانی سراسر کشور اقدام به افزایش توان عملیاتی، افزایش پرسنل و تجهیزات کرده‌اند.

معاون آموزش، ایمنی و پیشگیری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی کرمانشاه از آماده‌باش 160 نیروی آتش‌نشانی در 10 ایستگاه این شهر خبر داد و افزود: تمامی آتش‌نشانان و سایر ارگان های امدادی و انتظامی در حال آماده‌باش هستند و با تمام ظرفیت به مواجه با سوانح بی‌شمار می‌پردازند، اما اقدامات مقابله ای بدلیل اینکه پس از بروز سانحه انجام می شود تنها از وسعت صدمات و خسارات وارده می‌کاهد.

وی افزود: بنابراین «پیشگیری» مهمترین عامل و حلقه مفقوده در مدیریت حوادث چهارشنبه‌سوری است که علاوه بر برخورد جدی با فروشندگان و سوداگران مواد محترقه مستلزم فرهنگ‌سازی و ارتقای فرهنگ ایمنی در میان اقشار جامعه از جمله کودکان و نوجوانان است.

محمد‌زاده تاکید کرد: در انجام این مهم علاوه بر رسانه‌های عمومی و ارگان‌های امدادرسان، والدین و مربیان نقش کلیدی داشته و با تعلیم و تربیت صحیح باید علاوه بر حفظ جشن‌ها و سنت‌های باستانی فرهنگ ایمنی را در جامعه نهادینه کرده و از تعارض برپایی جشن چهارشنبه‌سوری با ایمنی جامعه جلوگیری کنند.

وی افزود: طی سال‌های اخیر اقدامات درخور توجهی در حوزه اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مردم نسبت به خطرات مواد محترقه و آتش‌بازی‌های نامتعارف صورت گرفته است و شاهد کنترل و نظارت بیشتری از سوی والدین بر فرزندان در این شب پرمخاطره هستیم، اما با این وجود هنوز هم تعداد اندکی از افراد اقدام به تهیه و استفاده از مواد محترقه کرده که متاسفانه تهدیدی برای خود و سایرین محسوب می‌شود.

این مسؤول اضافه کرد: تا نهادینه شدن فرهنگ ایمنی و حذف رفتارهای پرخطر این دسته از افراد ناآگاه، لازم است افراد خانواده و نزدیکان خود را از تهیه یا خرید مواد محترقه منع کرده و از ترقه‌بازی و آتش‌بازی‌های پرمخاطره توسط نزدیکان و اطرافیان ممانعت به‌عمل آورند.

وی از والدین خواست درخواست کودکان و فرزندان برای خریداری ترقه و سایل آتش‌بازی را با خریداری وسایل بی‌خطر جایگزین کنند و افزود: در صورت مواجه با فروشندگان مواد محترقه غیرمجاز و سوداگران حادثه مراتب را به نیروهای انتظامی گزارش دهند.

خودداری از افروختن آتش در محل‌های خطرناک و در نزدیکی بوته‌ها و درختان، مخازن سوخت، خودروهای پارک شده، زمین‌های شیب‌دار و مواد سوختنی؛ استفاده نکردن از کبریت، فندک ومواد آتش‌زا در دسترس کودکان و همچنین استفاده نکردن از سوخت‌های فسیلی سبک از جمله بنزین برای روشن کردن آتش؛ ممانعت از پرتاب مواد محترقه و قابل انفجار مانند ترقه، اسپری و سیلندرهای تحت فشار در آتش؛ جلوگیری از افروختن آتش‌های بزرگ، ترقه‌بازی و نزدیک شدن بیش از حد کودکان به آتش، ازجمله نکاتی بود که محمدزاده متذکر شد.

وی ادامه داد: پریدن از روی آتش پرمخاطره است علی‌الخصوص اگر با لباس‌های گشاد و کفش نامناسب انجام شود.

معاون آموزش، ایمنی و پیشگیری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی کرمانشاه در پایان، یادآور شد: حادثه همواره در کمین بوده و تنها با یک بی‌احتیاطی منجر به صدمات جبران‌ناپذیر می‌شود بنابراین با رعایت نکات ایمنی و دوری از خطر سلامت خود و عزیزانمان را تضمین کنیم.

انتهای پیام/پ/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول