اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  اطلاعات عمومی و دانستنی ها

مصرف قارچ از مغز در برابر آلزایمر حفاظت می‌کند

نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد مصرف قارچ به کاهش علائم اختلالات شناختی کمک می‌کند و در سالمندان مانع بروز آلزایمر می‌شود.

مصرف قارچ از مغز در برابر آلزایمر حفاظت می‌کند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از نیواطلس، نتایج یک بررسی جدید که توسط محققان دانشگاه ملی سنگاپور صورت گرفته نشان می‌دهد مصرف قارچ‌های خوراکی به کاهش علائم اختلالات شناختی کمک می‌کند و در سالمندان مانع بروز آلزایمر می‌شود. 

یافته‌های به دست آمده از این پژوهش بیانگر آن است، خوردن  قارچ‌ها عامل حفاظت کننده در مقابل محرک‌های  عصبی نظیر التهاب هستند از اینرو می‌توانند به افزایش روند رشد اعصاب مغز کمک کنند و مانع بروز آلزایمر شوند. 

این مطالعه که از سال 2011 تا پایان 2017 به طول انجامیده نشان داد، ساختار غذایی موجود در قارچ‌های خوراکی سیستم ایمنی بدن را افزایش می‌دهد و از بدن در برابر بیماری‌ها محافظت می‌کند. 

قارچ‌های خوراکی همچنین حاوی ترکیبات و ریزمغذی‌های مختلفی نظیر سلنیوم هستند که از بروز سرطان و رشد تومورهای بدخیم پیش‌گیری می‌کنند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول