اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

در استان مرکزی

6 درصد علل طلاق مربوط به دخالت اطرافیان است

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی گفت: دخالت اطرافیان 6 درصد علل طلاق در استان مرکزی را به خود اختصاص داده است.

 6 درصد علل طلاق مربوط به دخالت اطرافیان است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، حجت‌اله درودگر ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه لازمه پیشگیری از وقوع جرم در جامعه مشارکت آحاد مردم و مسوولین و همکاری با قوه قضاییه است، اظهار کرد: طی ۹ ماهه امسال ۴۸ برنامه توسط معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری در استان مرکزی اجرا شده است.

وی راه‌اندازی سامانه جامع اطلاعات مردمی با ۱۵۰۰ نفر دیدبان پیشگیری به عنوان عضو این سامانه را از جمله برنامه‌های حوزه معاونت اجتماعی و پیشگیری برشمرد و اظهار داشت: این سامانه در راستای دسترسی سریع به اطلاعات مردمی و پیشگیری از جرم راه‌اندازی شده که ۹ اولویت برای این سامانه بارگذاری شده است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی پیشگیری رشدمدار از دیگر برنامه‌های این معاونت ذکر کرد و گفت: در راستای جلوگیری از بزهکاری کودکان در آینده برنامه‌های آموزشی در طول دوران زندگی تا زمانی که کودک به سن بلوغ برسد ارائه می‌شود که در این راستا ۲۳ کارگاه آموزشی برای کودکان ۷ تا ۱۲ سال برگزار و 100 نفر در این کارگاه و همچنین برنامه رشدمدار ویژه معلمین مدارس استان هم با شرکت ۱۶ هزار و ۶۲ نفر ساعت در ۱۶ کارگاه آموزشی برگزار شده است.

درودگر برنامه پیشگیری و استمرار اجرای پروژه مراقبت مدارس را از دیگر فعالیت‌های این معاونت اعلام کرد و اظهار داشت: این برنامه در سال گذشته در ۶ مدرسه در اراک و ۶ مدرسه در شهرستان محلات برگزار و در ۹ ماهه سال ۹۷ در مدارس شهرستان محلات نظام مراقبت اجتماعی اجرا شده است.

وی در ادامه برگزاری کارگاه‌های مهارت‌های اجتماعی پایه ویژه مربیان مهدهای کودک و مراکز پیش‌دبستانی را از دیگر برنامه‌های اجرا شده این معاونت دانست و تصریح کرد: ۶ هزار و ۴۰۰ نفر ساعت در این ۱۷ کارگاه آموزشی شرکت کرده‌اند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی با اشاره به کاهش ۱۱ درصدی آمار ازدواج بیان داشت: در ۹ ماهه امسال ۶ هزار و ۴۰۵ فقره ازدواج ثبت شده است، همچنین ۲ هزار و ۵۲ فقره طلاق صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۲ هزار و ۲۷۸ فقره بوده نزدیک 10 درصد کاهش داشته است.

درودگر بیان داشت: در حال حاضر سه مرکز مشاوره در اراک، دو مرکز در ساوه، یک مرکز در دلیجان، دو مرکز در خمین و دو مرکز در محلات و یک مرکز در شهرستان شازند وجود دارد که طی ۹ ماهه امسال تعداد پرونده‌های طلاق توافقی در این مراکز ۹۲۱ فقره و طلاق به درخواست زوج ۱۳۱ فقره و طلاق به درخواست زوجه ۵۲۸ فقره پرونده و ۴۴۲ فقره مربوط به پرونده عدم تمکین بوده است که از این تعداد پرونده ارجاع شده به مراکز مشاوره ۲۶۳ فقره منجر به سازش و یک هزار و ۶۹۱ فقره عدم سازش شده است.  

وی در ادامه  ترک منزل با ۴ درصد، عدم مهارت رفتاری با ۱۷ درصد، عدم مهارت زناشویی با ۱۹ درصد، مشکلات اقتصادی با ۳ درصد، اختلال شخصیت روانی با ۲ درصد و دخالت اطرافیان با ۶ درصد، خیانت با ۱۳ درصد، اعتیاد با ۱۷ درصد را از گزارش‌های مراکز مشاوره در زمینه علل طلاق عنوان کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول