اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

در سال‌جاری

۱۶ هزار و ۶۹۳ رأس گاو و گوساله در زنجان کشتار شده است

مدیر کل دامپزشکی استان زنجان گفت: در سال‌جاری ۱۶ هزار و ۶۹۳ رأس گاو و گوساله در استان زنجان کشتار شده است

 ۱۶ هزار و ۶۹۳ رأس گاو و گوساله در زنجان کشتار شده است

محمد باقر حاج کاظمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: نظارت بر کشتار در استان زنجان به صورت مستمر انجام می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه در سال‌جاری بر کشتار ۱۸ میلیون و ۷۴۲ هزار و ۸۰۷ قطعه طیور در زنجان نظارت شده است، خاطر نشان کرد: ۲۵۰ هزار و ۳۰۰ لاشه از این کشتارها ضبط شده است.

وی با بیان اینکه وزن لاشه‌های ضبطی ۵۳۱ هزار و ۲۷۵ کیلوگرم بوده است، افزود: وزن لاشه‌های سالم نیز ۳۸ میلیون و ۸۸ هزار و ۲۸۷ کیلوگرم بوده است.

حاج کاظمی با اشاره به اینکه تعداد اندام‌های ضبط شده از کشتار طیور در زنجان ۲ میلیون و 836 هزار و ۶۱۶ مورد بوده است، افزود: وزن اندام‌های ضبط شده ۱۹۳ هزار و ۲۰۱ کیلوگرم بوده است.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه در ۱۱ ماهه گذشته از سال‌جاری ۲۱ هزار و ۱۸۵ رأس گوسفند در استان زنجان کشتار شده است، افزود: وزن این لاشه‌ها ۲ هزار و ۲۲۷ کیلوگرم بوده است.

وی با بیان اینکه وزن اندام‌های ضبطی از کشتار گوسفند در استان زنجان ۴ هزار و ۹۵۴ کیلوگرم است، خاطر نشان کرد: ۴۹۴ هزار و ۹۳۶ کیلوگرم نیز وزن اندام‌های سالم از کشتار گوسفند در استان زنجان طی سال‌جاری بوده است.

حاج کاظمی از کشتار ۳ هزار و ۷۷۹ راس بز در ۱۱ ماهه سال‌جاری خبر داد و گفت: در سال‌جاری ۱۶ هزار و ۶۹۳ رأس گاو و گوساله در استان زنجان کشتار شده است.

انتهای پیام/۷۳۰۰۹/ق20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول