اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ادامه اعتراضات به فساد دولتی در کشورهای بالکان

خیابان‌های کشورهای حوزه بالکان در شرق اروپا همچنان شاهد تظاهرات‌ چندهزار نفری در اعتراض به فساد دولتی است.

ادامه اعتراضات به فساد دولتی  در کشورهای بالکان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه اعتراضات ضد دولتی در کشورهای حوزه بالکان، عده‌ای از معترضین صربستانی، شنبه شب به ساختمان تلویزیون ملی این کشور حمله کردند. در آلبانی نیز مردمی که قصد ورود به پارلمان را داشتند با استفاده از گاز اشک‌آور متفرق شدند. خیابان‌های کشور مونته‌نگرو نیز شاهد تظاهرات هزاران نفری بود.

به نوشته روزنامه «گاردین»، در شهر «بلگراد» معترضین با هجوم آوردن به داخل ساختمان رادیو و تلویزیون ملی، خواستار پخش زنده تلویزیونی جمعیت تظاهرکنندگان شدند. اخبار تلویزیون ملی، پوشش ضعیفی از اعتراضات را به نمایش گذاشته بود.

از دسامبر سال گذشته تظاهرات‌های هفتگی علیه «الکساندر ووچیچ» رئیس‌جمهور این کشور برگزار می‌شود. خواسته معترضین، آزادی رسانه‌ها و ایجاد شرایط برای برگزاری انتخابات آزاد و عادلانه است.

در مونته‌نگرو برای پنجمین بار طی دو سال اخیر تظاهراتی هزاران نفری را با هدف وادار کردن «میلو دوکانویچ» رئیس‌جمهور این کشور به راه انداختند. معترضین او را به سواستفاده از قدرت، اختلاس و رانت متهم کردند.

در «تیرانا» پایتخت کشور آلبانی نیز تظاهرات چندهزار نفری به‌صورت مسالمت‌آمیز آغاز شد، اما با درگیر شدن تعدادی از آن‌ها با نیروهای پلیس که از ساختمان پارلمان محافظت می‌کردند، تظاهرات به خشونت کشیده شد و عده‌ای مجروح شدند. این معترضین خواستار استعفای «ادی راما» به علت فساد و تقلب در انتخابات و برگزاری انتخاباتی جدید شدند.

این پنجمین تظاهرات مردم آلبانی از اواسط ماه فوریه سال جاری میلادی بود.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول