اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

فرماندار ایلام:

مشارکت مردمی، مهمترین راهکار مقابله با توزیع مواد مخدر در استان است

فرماندار ایلام گفت: یکی از مهمترین راهکارهای مقابله با توزیع و مصرف مواد مخدر در استان مشارکت مردم با دستگاه‌های اجرایی و متولی مبارزه با مواد مخدر است.

مشارکت مردمی، مهمترین راهکار مقابله با توزیع مواد مخدر در استان است

 معروف بسطامی، فرماندار ایلام  شامگاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: یکی از مهمترین راهکارهای مقابله با توزیع و مصرف مواد مخدر در استان مشارکت مردم با دستگاه‌های اجرایی و متولی مبارزه با مواد مخدر است.

وی افزود: ریشه بسیاری از جرم و جنایات در بین نسل‌های جوان ما از  مواد مخدر افیونی است که نیروی انتظامی استان با هماهنگی دستگاه‌های ذی‌ربط برای مقابله با این معظل تدابیر لازم  را اندیشیده است.

فرماندار ایلام گفت: مسوولان با مسوولیت پذیری و آموزش، وظایف خود را در این راستا انجام داده و با ورود به مباحث آسیب‌های اجتماعی جوانان را از آثار مخرب این موضوع آگاه سازند.

بسطامی خاطر نشان کرد: با توجه به تنوع و شیوه‌های جدید مطمئن‌ترین راه پیشگیری از اعتیاد با گفتمان سازی در جامعه، رویکرد اجتماعی در امر مبارزه با مواد مخدر است.

لازم به ذکر است، سن شروع مصرف مواد مخدر در ایلام پایین‌تر از میانگین کشوری است به طوری‌که این شاخص در کشور ۲۴ سال و در ایلام کمتر از ۲۲ سال است.

 گفتنی است، بر اساس اعلام مسوولان امر سال ۹۰ تعداد معتادان کشور حدود یک میلیون و ۳۳۵ هزار نفر بود که این تعداد در پیمایش کلی سال ۹۵ به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر افزایش یافته که حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر نیز به شکل تفننی مصرف می‌کنند.

انتهای پیام/970821

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول