اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

مدیرکل انتقال خون استان مازندران خبر داد

فعالیت مراکز اهدای خون شهرهای مازندران در ایام تعطیلات نوروزی

مدیرکل انتقال خون استان مازندران گفت: مراکز اهدای خون شهرهای مازندران در روزهای تعطیل و غیرتعطیل نیز طبق روال همیشگی فعال و آماده پذیرش داوطلبان اهدای خون هستند.

فعالیت مراکز اهدای خون شهرهای مازندران در ایام تعطیلات نوروزی

اسماعیل پوریانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: استان مازندران به‌دلیل گردشگرپذیر بودن، تصادفات جاده‌ای به‌ویژه در ایام نوروز، وجود ۵ مرکز جراحی قلب باز، نوزادان و سایر به‌عنوان یکی از استان‌های پرمصرف خون و فرآورده‌های خونی در کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: مراکز اهدای خون ساری، قائم‌شهر، بابل، آمل، تنکابن، چالوس، نور، رامسر و بهشهر در ایام تعطیل ۲۹ اسفند ۹۷، سوم، دوازدهم و چهاردهم فروردین ۹۸ از ۷:۳۰ دقیقه صبح تا ساعت  ۱۳ و در روزهای غیرتعطیل نیز طبق روال همیشگی فعال و آماده پذیرش داوطلبان اهدای خون هستند.

مدیرکل انتقال خون مازندران با اشاره به کاهش مراجعه‌کنندگان در ماه پایانی سال و تعطیلات نوروز، تصریح کرد: توصیه ما به مردم این است در این روزهای پایانی و همچنین تعطیلات نوروز با مراجعه به مراکز انتقال خون و شرکت در عمل خیر اهدای خون همانند گذشته ما را در حفظ و تأمین ذخایر خون استان  و ارائه خدمات بهتر به بیماران همراهی کنند.

این مسؤول با بیان اینکه بیش از ۴هزار و ۵۰۰ بیمار خاص (تالاسمی، هموفیلی، سرطانی و دیالیزی) در استان وجود دارند، خاطرنشان کرد: سالانه حدود ۴۰ درصد از خون‌های اهدایی به مصرف این افراد می‌رسد که درخواست ما از مردم نوع‌دوست استان این است که اهدای خون را در این ایام فراموش نکنند.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول