اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

کُردهای سوریه اردوگاه «الباغوز» داعش را گرفتند

شبه‌نظامیان کُرد تحت حمایت آمریکا با بیان اینکه توانسته‌اند بر اردوگاه «الباغوز» در شرق سوریه مسلط شوند، اعلام کردند، این مسئله به معنای اعلام پیروزی نهایی نیست.

کُردهای سوریه اردوگاه «الباغوز» داعش را گرفتند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «مصطفی بالی» مسئول اطلاع‌رسانی شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» که تحت حمایت آمریکا قرار دارند، از تداوم عملیات علیه گروه تروریستی داعش خبر داد.

شبکه «رووداو» -وابسته به کُردها- به نقل از بالی گزارش داد که «عملیات علیه داعش هنوز به پایان نرسیده و برخی از عناصر این گروه هنوز تسلیم نشده‌اند».

وی تأکید کرد که شبه‌نظامیان کُرد توانسته‌اند بر اردوگاه «الباغوز» -واقع در استان دیرالزور در شرق سوریه- مسلط شوند.

این مسئول کُرد در عین حال می‌گوید که «این اعلام پیروزی نیست، بلکه در جنگ علیه داعش یک پیشروی بزرگ به شمار می‌رود».

 بالی همچنین خبر داد که شبه‌نظامیان کُرد توانسته‌اند 157 عنصر داعش را بازداشت کنند؛ عناصری که «تجارب زیادی در جنگ دارند و بیشتر آنان، شهروندان خارجی هستند که در عملیات نیروهای رنجر در الباغوز» دستگیر شدند.

شبه‌نظامیان کُرد در حالی مدعی مبارزه با داعش هستند که بارها اخبار مربوط به توافق آنان به همراه نظامیان آمریکا با این گروه منتشر شد و آمریکا توانست بیش از 50 تن طلا را از چنگ داعش خارج کند (جزئیات بیشتر).
«فیفان فتاح» خبرنگار رووداو اعلام کرد که شب گذشته درگیری شدیدی بین شبه‌نظامیان کُرد و عناصر داعش در الباغوز صورت گرفت.

فتاح می‌گوید که ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا از صبح امروز هیچ حمله‌ای به الباغوز انجام نداده است و فقط از شرق و غرب، حملات توپخانه‌ای به این شهرک انجام دادند.

یکی از نیروهای دموکراتیک نیز اخیرا به رووداو گفت که «پیشروی خوبی داشتیم و هر چند که داعش از موجودیت خود به شدت دفاع می‌کرد، توانستیم وارد مرکز اردوگاه شویم».

وی در پایان گفت که داعش در حال حاضر از حملات انتحاری و همه توان نظامی خود استفاده می‌کند، ولی این مسائل نیروهای کُرد را از ادامه عملیات بازنمی‌دارد.

توافق کُردها و نیروهای آمریکایی با داعش مسبوق به سابقه است؛ به گونه‌ای که در جریان تسلط بر شهر رقه که مرکز خلافت خود خوانده داعش بود، شبه‌نظامیان کُرد چهار هزار داعشی را از این شهر خارج کرده (+) و به دیرالزور انتقال دادند تا در این منطقه با ارتش سوریه بجنگند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول