اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

مدیرکل کمیته امداد کردستان اعلام کرد

کمک 260 میلیارد تومانی کمیته امداد به نیازمندان در کردستان

مدیرکل کمیته امداد کردستان گفت: امسال 260 میلیارد تومان در سرفصل‌های مختلف به خانواده‌های نیازمتد استان تزریق شده است.

کمک 260 میلیارد تومانی کمیته امداد به نیازمندان در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمدرسول شیخی‌زاده بعد از ظهر امروز در همایش زکات در شهرستان سروآباد اظهار کرد: اگر موفقیتی در کمیته امداد وجود دارد، نتیجه همدلی اقشار مردم از جمله روحانیون، خیرین و غیره است.

وی با بیان اینکه امسال در حوزه معیشت به دلایل مختلف مردم به ویژه قشر ضعیف جامعه، مشکلات زیادی را تجربه کردند، گفت: نقش و تاثیر کمیته امداد به عنوان نهاد حمایتی که در نخستین روزهای پیروزی انقلاب به فرمان امام راحل تشکیل شد بیش از هر زمانی خود را نشان داد.

وی افزود: کمیته امداد در ایجاد امید در بین مردم به ویژه در بین اقشار نیازمندان در سال‌جاری نقش اساسی ایفا کرد.

شیخی‌زاده با اشاره به اینکه طی امسال بیش از 620 هزار خانوار به جمع خانواده‌های زیرپوشش این نهاد در سطح کشور اضافه شد، گفت: تا پایان سال 96 حدود 45 هزار خانوار نیازمند در استان کردستان زیرپوشش حمایت‌های این نهاد بودند که این آمار در پایان سال 97 به 60 هزار خانوار رسیده است.

به گفته وی، در کنار این 60 هزار خانوار نیازمند که به صورت ماهیانه از کمیته امداد مستمری دریافت می‌کنند 19 هزار خانوار نیز به صورت تک و یا چند خدمتی در حوزه مسکن، تحصیل و غیره مورد حمایت این نهاد هستند.

مدیرکل کمیته امداد کردستان تصریح کرد: 160 هزار نفر معادل 10 درصد جمعیت استان زیرپوشش خدمات کمیته امداد قرار دارند.

وی اضافه کرد: با وجود تمام مشکلات و محدودیت‌های اعتباری کمیته امداد کردستان امسال در تمام سرفصل‌ها بیش از 100 درصد تحقق برنامه و تخصیص اعتبار داشته است.

شیخی‌زاده افزود: براساس قانون اعتبارات نهادهای حمایتی در هر شرایطی که در کشور قرار داشته باشیم به صورت 100 درصدی تامین می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد کردستان به مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم‌ها اقتصادی و غیره در کشور گریزی زد و گفت: مشکلات اقتصادی حتی بر زندگی اقشار متوسط تاثیر داشته است و در این میان بیش از هر قشری به نیازمندان فشار وارد کرده است.

شیخی‌زاده با بیان اینکه از هر ظرفیتی استفاده شد تا تلخی این وضعیت به کام محرومین چند برابر نشود، اظهار داشت: با پرداخت به موقع مستمری‌ها، عیدی‌ها و غیره حمایت در بخش بیمه و درمان و غیره شرایطی برای مددجویان فراهم شد که کمتر زیر فشار این مشکلات باشند.

وی اظهار کرد: در مجموع بالغ بر 260 میلیارد تومان طی امسال به خانواده‌های فقیر و نیازمند در این استان در سرفصل‌های مختلف حمایتی تزریق شده است.

مدیرکل کمیته امداد کردستان در ادامه نقطه قوت سال 97 در حوزه زکات را فعال کردن شورای زکات در روستاها عنوان کرد و افزود: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته درسال پیش رو شورای زکات محلات در شهرها تشکیل می‌شود.

به گفته شیخی‌زاده، از یک‌هزار و 679 روستای استان یک‌هزار و 241 روستا دربحث زکات فعال هستند و یکی از نقطه مثبت زکات، شورای فعال زکات در روستاها است.

وی با تاکید براینکه در 100 درصد روستاهای سروآباد شورای زکات فعال است، گفت:‌ در زمینه  تشویقی زکات فرمانداران و سازمان برنامه و بودجه استان طی سال‌های اخیر اقدامات خوبی انجام داده است.

به گفته مدیرکل کمیته امداد کردستان، تشویقی زکات سال 96 به صورت اوراق بود که سررسید آن مربوط به سال 98 است و به محض وصول پرداخت می‌شود.

شیخی‌زاده با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی در استان محدودیتی برای حمایت از افراد نیازمند در جامعه ندارد، اظهار کرد: از هر قشر با هر لباسی که باشد با توجه به شرایط مورد حمایت قرار می‌گیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با وجود تمام محدودیت‌ها و مشکلات اقتصادی به لحاظ کمک‌های مردمی در سرفصل‌های مختلف زکات، صدقات، ایتام و غیره در استان کاهش نداشته‌ایم و در مجموع 19 درصد رشد داریم.

نتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول