اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

مدیرعامل تولیت شمس تبریزی در خوی خبر داد

مستندسازی برای ثبت آرامگاه شمس تبریزی در یونسكو/ ظرفیت جذب 5 میلیون گردشگر خارجی در خوی

مدیرعامل تولیت شمس تبریزی در خوی گفت: در چهار سال گذشته اقدامات لازم برای مستندسازی ثبت بین‌المللی آرامگاه شمس تبریزی در یونسکو انجام شده است.

مستندسازی برای ثبت آرامگاه شمس تبریزی در یونسكو/ ظرفیت جذب 5 میلیون گردشگر خارجی در خوی

سیدفتاح کبیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار کرد: در چهار سال گذشته برای طرح موضوع و ثبت بین‌المللی آرامگاه شمس تبریزی در یونسکو چهار همایش بین‌المللی و اقدامات لازم برای مستندسازی با تلاش مسؤولان شهرستانی و استانی انجام شده است.

وی افزود: احداث آرامگاه شمس تبریزی در سفر استانی دولت به خوی مصوب شده و الزاما تا پایان دولت دوازدهم باید مصوبات استانی دولت به اتمام برسند که آرامگاه شمس تبریزی از این طرح مستثنی نیست.

مدیرعامل تولیت شمس تبریزی در خوی ادامه داد: مشکل و معضل اصلی توسعه آرامگاه شمس تبریزی با تلاش تولیت، شورای اسلامی شهر و شهرداری خوی با آزادسازی پلاک مجاور آرامگاه حل شد و دیگر مشکل معارض وجود نداشته و انتظار می‌رود با درایت دولت در سال آینده احداث این آرامگاه سرعت عمل بیشتری به خود بگیرد.

وی تصریح کرد: در جلسات تولیت شمس تبریزی با مسؤولان کشوری، همواره بر ظرفیت جذب پنج میلیون گردشگر خارجی توسط آرامگاه شمس تبریزی با تکمیل زیرساخت‌های گردشگری در خوی تاکید می‌شود و این بیانگر فراگیر بودن آوازه شمس تبریزی در سطح ملی و بین‌المللی است.

انتهای پام/ 1310/ پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول