اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  رفاه و آسیب های اجتماعی

معاون عمرانی وزیر کشور:

جاذبه‌های گردشگری سیستان و بلوچستان ظرفیت مناسبی برای جهش مدیریت شهری و روستایی است

معاون عمرانی وزیر کشورگفت: جاذبه‌های گردشگری استان سیستان و بلوچستان که برخی از آنها نظیر مجموعه شهرسوخته در نوع خود منحصر بقرد است، دارای ظرفیت‌های مناسبی برای ایجاد جهش و تحول در عرصه‌های مدیریت شهری و روستایی این استان است.

 جاذبه‌های گردشگری سیستان و بلوچستان ظرفیت مناسبی برای  جهش  مدیریت شهری و روستایی است

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، مهدی جمالی نژاد، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور  امروز در حاشیه بازدید از مجموعه شهر سوخته و موزه آن، گفت: شهر سوخته جاذبه‌ای منحصر به فرد برای بازدید گردشگران و دوستداران میراث فرهنگی و تاریخ ایران و جهان می باشد و معماری آن که نشان دهنده قدمت شهرنشینی و تمدن در سیستان و بلوچستان است، قابلیت بالایی برای جذب گردشگر و دانشجویان و پژوهشگران دارد.

وی با اشاره به وجود سواحل زیبای استان سیستان و بلوچستان ضمن تاکید بر توجه ویژه به توسعه زیرساختهای گردشگری شهری و روستایی، عنوان کرد: عموم شهرها و روستاهای کشور دارای ظرفیت ویژه ای در جذب گردشگر هستند که می‌تواند برای آنها درآمد و ثروت و اشتغال ایجاد نماید و در این عرصه جایگاه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بویژه با توجه به ساختار غیر دولتی آنها برای ایجاد و تقویت این زیر ساختها با اهمیت است.

جمالی نژاد تصریح کرد: گردشگری شهری و روستایی در گام دوم انقلاب و برای حرکت شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در مسیر پیشرفت و توسعه کشور موضوعی حیاتی است که باید به آن توجه و اهتمام خاص داشته باشند؛ چرا که بهره گیری از این ظرفیت در کنار میدان دادن به ایده های جدید و خلاقانه می‌تواند به عنوان یکی از شاخص‌های ایجاد درآمد پایدار و از محورهای اصلی توسعه و پیشرفت محسوب شود.

وی با مقایسه جاذبه‌های گردشگری استان سیستان و بلوچستان با کشور مالزی، اظهار کرد: ظرفیت گردشگری استان و جاذبه‌های به جا مانده از سده‌های گذشته بیش از کشور مالزی است، لیکن آن کشور اهتمام خاصی به بهره گیری از این ظرفیت داشته و توانسته نظر جمع کثیری از گردشگران را به سوی خود جلب کند و این در حالی است که جاذبه‌های گردشگری این استان می‌تواند جذابیت زیادی برای گردشگران داخلی و خارجی داشته باشد.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور همچنین در نیم روز اول سفر خود به استان سیستان و بلوچستان با حضور در محل یادمان شهدای تاسوکی، به مقام شامخ این شهیدان ادای احترام نمود.

جمالی نژاد در ادامه از پروژه های عمرانی در حال اجرای چاه ژزف و چاه نیمه چهارم که نقش مهمی در تامین منابع پایدار آب برای منطقه سیستان را خواهند داشت، بازدیدکرد.

وی همچنین از منطقه گردشگری قلعه نو زهک و کانال در دست احداث فیدر۲ که نقش بسزایی در کنترل روان آب های منطقه و تغذیه چاه های نیمه دارند و از پروژه های مدیریت شهری شهر زهک بازدید کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول