اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

معاون رئیس‌جمهور:

کردستان ظرفیت تبدیل شدن به «پایتخت نوروز ایران» را دارد

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به موضوع معرفی استان کردستان به عنوان پایتخت نوروز کشور اشاره و عنوان کرد: این موضوع بررسی می‌شود ولی با توجه به ظرفیت‌های نوروزی کردستان، می‌توان آن را تحقق بخشید.

کردستان ظرفیت تبدیل شدن به «پایتخت نوروز ایران» را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، علی‌اصغر مونسان در حاشیه برگزاری جشن بزرگ ویژه نوروز ۹۸ سنندج در جمع خبرنگاران در سنندج، جشن نوروز در شهر فرهنگی سنندج را بی‌نظیر توصیف کرد و از مردم فرهنگی استان و مسوولان متولی برگزاری این مراسم تقدیر کرد.

وی گفت: قطعا کردستان را جزء مناطق ویژه گردشگری خواهیم دید و تلاش خواهیم کرد تا سهم کردستان در گردشگری کشور افزایش یابد.

معاون رئیس جمهور اظهار کرد: کردستان زیبایی‌های بی‌نظیری به لحاظ جاذبه‌های گردشگری و جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی غنی دارد که در کنار مردم مهمان‌نواز آن، می‌تواند ظرفیت بسیار خوبی در راستای توسعه گردشگری باشد.

مونسان همچنین گفت: جامعه نیاز به افزایش نشاط اجتماعی دارد و برگزاری چنین مراسم‌هایی می‌تواند به تحقق این مهم کمک کند.

وی اضافه کرد: میراث فرهنگی کشور شامل دو بخش میراث تاریخی و میراث فرهنگی است که دوست داریم هر دو به بهترین شیوه حفظ و به جهانیان معرفی شود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه آداب و رسوم کهن ایران‌زمین ریشه در تاریخ دارد، افزود: این تاریخ فرهنگ‌ساز است و پاسداشت آن امری واجب و حیاتی است.

مونسان خاطرنشان کرد: نوروز هم یکی از میراث‌های ناملموس کشور و پیام‌آور صلح و مودت و دوستی برای همه جهان است و خوشحال هستیم که نوروز را به همراه 12 کشور جهان ثبت کرده‌ایم.

وی اظهار کرد: قوم کرد نیز قومی ریشه‌دار در تاریخ هستند و امروز شاهد هستیم که به این زیبایی جشن باستانی نوروز در کردستان برگزار می‌شود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه به موضوع معرفی استان کردستان به عنوان پایتخت نوروز کشور اشاره و عنوان کرد: این موضوع بررسی می‌شود ولی با توجه به ظرفیت‌های نوروزی کردستان، می‌توان آن را تحقق بخشید.

مونسان اضافه کرد: معرفی کردستان به عنوان پایتخت نوروز ایران موضوعی است که در میراث ناملموس جای کار دارد.

وی اظهار داشت: قطعا به این موضوع کمک خواهیم کرد که کردستان پایتخت نوروز ایران شود، چراکه کردستان شایسته بهترین‌هاست و هرآنچه برای توسعه گردشگری در این استان نیاز باشد در حد توان کمک خواهیم کرد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه اظهار کرد: هر ساله به مناسبت نوروز به چند استان سفر می‌کنیم؛ امسال غرب کشور را انتخاب کردیم تا توجه مردم کشور را به زیبایی‌های این منطقه معطوف کنیم.

مونسان تصریح کرد: نخستین سفر امسال به استان کردستان است تا ضمن دیدار با مردم خونگرم، فرهنگی و مهمان‌نواز استان، از نزدیک نیز جاذبه‌های گردشگری کردستان را بیشتر مورد ارزیابی قرار دهیم.

انتهای پیام/2330/71/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول