اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

کشاورزان هوشیار باشند

هشدار نسبت به شیوع بیماری «زنگ زرد» در غلات کهگیلویه و بویراحمد

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد نسبت به شیوع بیماری «زنگ زرد» در مزارع استان هشدار داد.

هشدار نسبت به شیوع بیماری «زنگ زرد» در غلات کهگیلویه و بویراحمد

حسین لایقی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه نسبت به شیوع بیماری «زنگ زرد» غلات در کهگیلویه و بویراحمد هشدار داد.

رئیس حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت:
با توجه به مشاهده و وجود بیماری زنگ زرد غلات در بعضی مناطق شهرستان‌های گچساران، باشت، کهگیلویه و لنده ضروری است در اسرع وقت کلیه کارشناسان پهنه و ناظران شبکه مراقبت با محوریت مدیر و رؤسای مراکز خدمات نسبت به بازدیدهای مستمر و دقیق و کارشناسی در همه مزارع تحت پوشش خود اقدام کنند.

وی از کارشناسان و ناظران شبکه مراقبت خواست مناطق آلوده به این نوع بیماری را شناسایی و در حداقل  زمان ممکن نسبت به کانون کوبی اقدام نمایند.

این مسؤول درباره اقدامات مراقبتی مزارع افزود: سمپاشی توسط کشاورزان و با نظارت کارشناسان انجام شود همچنین سموم مورد نیاز در اسرع وقت از طریق فروشگاه‌های مجاز تامین شود.

لایقی‌زاده تصریح کرد: با توجه به شرایط بسیار مساعد جوی برای گسترش و انتقال این بیماری از طریق یک مزرعه آلوده با سایر مناطق و اپیدمی شدن آن دقت و جدیت و حساسیت موضوع را می‌طلبد.

وی ادامه داد: مسوولیت پیگیری، اقدام و اعلام گزارشات مستمر و روزانه به ستاد استان بر عهده مدیریت جهاد هر شهرستان خواهد بود و هرگونه مسامحه و تاخیر در شناسایی و مبارزه با این بیماری ممکن است خسارات جدی به مزارع غلات در هر شهرستان وارد کند.

این مسؤول درباره علائم بیماری گفت: علائم بیماری روی برگ‎های جوان به‌ صورت جوش یا تاول‎هایی به رنگ زرد مایل به نارنجی ظاهر شده سپس این جوش‎ها به‌هم‌پیوسته و نوارهایی در امتداد رگبرگ‎ها نمایان می‎شود.

انتهای پیام/82016

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول