اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

واکنش ظریف به شناسایی حاکمیت تل‌آویو بر جولان اشغالی

وزیر خارجه ایران پس از نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی در استانبول در پیامی توییتری درباره بلندی‌های جولان اشغالی سوریه نوشت: همه از تلاش مستمر دونالد ترامپ برای دادن آنچه که حق رژیم نژاد پرست اسرائیل نیست شوکه شدیم.

واکنش ظریف به شناسایی حاکمیت تل‌آویو بر جولان اشغالی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران پس از نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی در استانبول که برای بررسی تحولات جهان اسلام به ویژه موضوع حمله تروریستی علیه مسلمانان در نیوزیلند برگزار شد، درباره این نشست و اقدام غیرقانونی آمریکایی‌ها درباره بلندی‌های اشغالی جولان اظهارنظر کرده است.

وزیر خارجه ایران در توییتر خود نوشت: «همراه با وزرای امور خارجه سازمان همکاری اسلامی در ترکیه حضور دارم.‌ همگان حادثه تروریستی وحشیانه کرایست چرچ علیه مسلمانان را محکوم کردیم و خواستار اتحاد علیه موج خطرناک نژاد پرستی و اسلام هراسی در غرب شدیم».

ظریف افزود: «همچنین همه از تلاش مستمر دونالد ترامپ برای دادن آنچه که حق رژیم نژاد پرست اسرائیل نیست شوکه شدیم: ابتدا قدس شریف و اکنون منطقه جولان در سوریه».

اظهارات وزیر خارجه ایران در ادامه محکومیت‌های بین‌المللی اقدام «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی‌های جولان اشغالی سوریه مطرح شده است.

رئیس‌جمهور آمریکا شامگاه پنجشنبه (دیشب) در پیامی توییتری اعلام کرده بود که اکنون زمان به رسمیت شناختن حاکمیت تل‌آویو بر بلندی‌های جولان است.

اظهارات ترامپ درباره جولان در حالی صورت گرفته که طبق قطعنامه‌های متعدد سازمان ملل و همچنین شورای امنیت این سازمان، تصریح دارند که بلندی‌های جولان، «متعلق به سوریه» و منطقه «اشغال شده» توسط رژیم صهیونیستی هستند.

رژیم صهیونیستی در جنگ سال ۱۹۶۷ با چند کشور عربی، بلندی‌های جولان سوریه را به اشغال خود درآورده و از آن زمان تاکنون همچنان به اشغالگری خود در این منطقه ادامه داده است.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول