اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان:

69 درصد روستاهای استان زنجان زکات می‌دهند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان با اشاره به پرداخت 13 میلیارد و 100 میلیون تومان زکات در استان گفت: 69 درصد روستاهای استان زنجان زکات می‌دهند

69 درصد روستاهای استان زنجان زکات می‌دهند

هدایت صفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اینکه مشارکت مردم در فعالیت‌های خیرخواهانه و کمک به نیازمندان نشان دهنده حاکم بودن تفکر و اندیشه انقلابی‌گری در کشور است، اظهار کرد: همراهی مسؤولان با برنامه‌های کمیته امداد و همت و مشارکت مردم ولایت‌مدار استان زنجان در حوزه کارهای خیر و محرومیت‌زدایی شاهد صادقی بر این موضوع است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان با اشاره به اینکه کمیته امداد به عنوان زیر مجموعه‌ای از بیت ولایت و بال عاطفی نظام در حوزه کارهای خیرخواهانه خدمات خود را با رویکرد توانمندسازی به جامعه هدف عرضه می‌کند، ادامه داد: سفیر شدن خیران در حوزه کارهای خیر در کنار عامل بودن به این بخش از شاخص‌های ولایت‌مداری آنها است، چراکه موجب امید آفرینی در جامعه و ارتقای سرمایه‌های اجتماعی نظام  می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه براساس قانون و اذن حکومتی، کمیته امداد تنها نهاد متولی جمع‌آوری زکات است، گفت: توسعه فرهنگ پرداخت زکات نیازمند عزم و همت همگانی در ترویج و فرهنگ‌سازی این فریضه الهی بوده و نیاز است همه در این بخش ایفای نقش کنند.

صفری در ادامه میزان زکات جمع‌آوری شده در استان زنجان طی سال قبل را 13 میلیارد و 100 میلیون تومان اعلام کرد و ادامه داد : بر اساس آمارهای موجود برنامه ابلاغی استان زنجان در حوزه جمع‌آوری زکات تا پایان بهمن‌ماه سال‌جاری 118 درصد محقق شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان افزود: میزان زکات جمع‌آوری شده در استان زنجان در 11 ماهه سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 49 درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه در مجموع 69 درصد از روستاهای استان زنجان زکات خود را به دبیرخانه شورای زکات پرداخت کرده‌اند، افزود: با وجود همراهی مناسب مسؤولان استانی و شهرستانی و همت مودیان زکات هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب در راستای تحقق کامل احیای این فریضه الهی فاصله وجود دارد.

صفری با اشاره به تشکیل شورای زکات در 77 درصد از روستاهای استان زنجان ادامه داد: تلاش می‌کنیم با تشکیل شورای زکات در همه روستاهای استان زنجان  زمینه توسعه فرهنگ پرداخت زکات در سایر روستاها نیز فراهم شود.

 انتهای پیام/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول