اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تصاویر/

صدها هزار نفر از مخالفان برگزیت در لندن تظاهرات کردند

صدها هزار نفر روز شنبه با حضور در خیابان‌های لندن خواستار برگزاری مجدد همه‌پرسی در خصوص جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا شدند.

صدها هزار نفر از مخالفان برگزیت در لندن تظاهرات کردند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالی که مناقشات بر سر جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا (برگزیت) عرصه سیاست در این کشور را عملاً فلج کرده، صدها هزار نفر از مخالفان خروج از این اتحادیه، از ساعاتی پیش به خیابان‌های لندن آمده و خواستار برگزاری مجدد همه‌پرسی بر سر برگزیت شده‌اند. 

خبرگزاری فرانسه نوشته سازمان‌دهندگان این تظاهرات می‌گویند حدود یک میلیون نفر از مخالفان خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به خیابان‌ها آمده‌اند. 

«وینس کیبل»، رهبر حزب لیبرال دموکرات گفت: «پیام این مردم روشن است: برگزیت را متوقف کنید.»

این تظاهرات در شرایطی برگزار شده که دولت انگلیس و اتحادیه اروپا اخیراً بر سر تعویق موعد برگزیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) به توافق دست پیدا کرده‌اند.

در پیش‌نویس بیانیه‌ای که به رویت رویترز رسیده عنوان شده اتحادیه اروپا با تعویق برگزیت تا ۲۲ می منوط بر اینکه دولت انگلیس موفق شود توافق جدایی از این اتحادیه را تا هفته آینده به تصویب برساند، موافقت کرده است. 

 برگزیت، کوتاه شده عبارت انگلیسی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا است (Britain exits the EU). در واقع فرآیند برگزیت، خارج شدن بریتانیا (انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلندشمالی) از اتحادیه‌ایست که قواعد تجاری، سیاسی و قضایی کشورهای عضو را رقم می‌زند. بریتانیا اولین کشور در این اتحادیه است که قصد خروج از آن را دارد، از این رو فرآیند خروجش با پیچیدگی‌هایی مواجه شده و دارای مولفه‌های متعددی است.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول