اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

در جلسه ستاد مدیریت بحران زنجان مطرح شد

ارسال یک هزار و 400 بسته غذایی به سیل‌زدگان استان‌های شمالی

ستاد مدیریت بحران استان زنجان به منظور مقابله بهتر با حوادث طبیعی از جمله سیل با توجه به بارندگی‌های اخیر در محل استانداری زنجان تشکیل شد.

ارسال یک هزار و 400 بسته غذایی به سیل‌زدگان استان‌های شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ستاد مدیریت بحران استان زنجان به منظور مقابله بهتر با حوادث طبیعی از جمله سیل با توجه به بارندگی‌های اخیر در محل استانداری زنجان تشکیل شد.

در این جلسه گزارشی از اقدامات دستگاه‌های مختلف اجرایی استان زنجان در مقابله با حوادث و همچنین فعالیت‌های صورت گرفته برای روزهای آتی با توجه به پیش‌بینی جوی صورت گرفته ارائه شد.

طبق پیش‌بینی هواشناسی از روز یکشنبه سامانه جوی وارد استان شده است، اما بیشترین بارش‌ها طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه خواهد بود.

بر اساس این پیش‌بینی با توجه به رگباری بودن و حجم بارش‌ها احتمال وقوع آب گرفتگی و سیلابی شدن مسیل‌های استان زنجان وجود دارد. 

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان در جلسه ستاد مدیریت بحران استان زنجان با اشاره به برخی از اقدامات صورت گرفته در استان به منظور مقابله به سیل احتمالی اظهار کرد: به همه دستگاه‌های عضو مدیریت بحران آماده‌باش داده شده است.

علی باقری با بیان اینکه از جمله اقدامات صورت گرفته در این حوزه صدور اطلاعیه‌های لازم برای انجام اقدامات پیشگیرانه، تکمیل و ارسال آن به سازمان مدیریت بحران بوده است، افزود: مکاتبه با شهرداری‌ها، ابلاغ اخطاریه به اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران، اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌ها، بازدید از قرارگاه پلیس راه و عوارضی زنجان- تبریز از دیگر اقدامات صورت گرفته در این حوزه است.

 

*حضور 30 اکیپ راهداری در جاده‌های استان زنجان
در ادامه نیز مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان زنجان گزارشی از فعالیت‌های اداره کل راهداری استان زنجان در ایام نوروز و روزهای پایانی سال قبل ارائه کرد و اظهار داشت: 853 دستگاه ناوگان مسافربری استان و 30 راهدارخانه به همراه اکیپ‌های راهداری در ایام سفرهای نوروزی به شهروندان خدمت‌رسانی می‌کند.

علی‌اکبری با اشاره به تمهیدات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان برای سفرهای نوروزی تصریح کرد: رفع و رجوع مسائل حمل و نقل مسافری و باری استان، کنترل ساخت و سازهای غیر مجاز در ایام تعطیلات از جمله اقدامات این اداره کل در ایام نوروز است.

وی همچنین از لکه‌گیری محورها، آشکارسازی نقاط پر حادثه و پر ترافیک، تعمیرات و جمع‌آوری گاردریل‌های آسیب دیده در محورهای مواصلاتی خط کشی موارد ضروری و حضور به موقع گشت‌های راهداری به صورت مستمر در محورهای مواصلاتی استان در ایام نوروز خبر داد و گفت: استقرار راهداری در جاده‌ها از 15 اسفندماه انجام شده است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان زنجان همچنین از فعالیت 30 گشت راهداری در ایام نوروز خبر داد و گفت: از جمله دستگاه‌های پرکاربرد این اداره کل بیل‌مکانیکی است که در استان زنجان دو دستگاه از آن موجود است.

علی‌اکبری گفت: همچنین بررسی و ارائه تأییدیه سلامت فنی وسایل نقلیه مسافربری قبل از اعزام به سفر و همچنین نظارت بر فعالیت مجتمع‌های خدماتی رفاهی با تأکید بر رعایت مسائل بهداشتی، سیستم گرمایش و سرمایش و نمازخانه‌ها نیز از دیگر اقدامات نوروزی راهداری در جاده‌هاست.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات مهم در جاده‌ها گرفتاری خودروهایی است که از زنجیر چرخ استفاده نکرده‌اند.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان زنجان با بیان اینکه گرفتاری در بخش تردد ناشی از خودروهایی است که زنجیر چرخ ندارند، بیان کرد: در این زمینه باید همکاری بیشتری صورت گرفته و فرهنگ‌سازی بیشتری شود.

 

*ارسال یک هزار و 400 بسته غذایی به سیل‌زدگان

در ادامه نیز مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان با ارائه گزارشی از فعالیت‌های نوروزی هلال احمر اظهار کرد: امسال اجرای این طرح از 24 اسفندماه آغاز و تا 16 فروردین‌ماه ادامه خواهد داشت.

شهرام میرزایی با اشاره به اینکه تعداد پایگاه‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان زنجان 16 پایگاه است، گفت: همچنین 17 گروه از جوانان عضو جمعیت هلال احمر استان زنجان نیز در این طرح فعالیت خواهند کرد.

وی از به کارگیری 360 نفر امدادگر و نجاتگر، هشت پیراپزشک ، 19 دستگاه آمبولانس ، استقرار تیم امداد هوایی و بالگرد در پایگاه‌های این استان و همچنین استقرار تیم امداد و نجات کوهستان در ایام نوروز خبر داد و گفت: تیم‌های امداد و نجات هلال‌احمر در هر زمان آماده خدمت‌رسانی به شهروندان و مسافران هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان به اقدام دیگر هلال احمر در راستای کمک به سیل‌زدگان اشاره کرد و افزود: در همین راستا یک هزار و 400 بسته اقلام غذایی طی 72 ساعت گذشته از سوی جمعیت هلال احمر استان زنجان به مناطق سیل زده ارسال شده است.

وی با بیان اینکه این اقلام شامل برنج، روغن، انواع کنسرو، اقلام زیستی برای کمک‌رسانی به سیل‌زدگان است، گفت: همچنین حساب هلال‌احمر نیز آماده جمع‌آوری کمکهای مردمی در این حوزه است.

میرزایی گفت: البته در صورت نیاز تیم‌های درمان اضطراری و پزشکان داوطلب جمعیت هلال احمر این استان آماده کمک به هموطنان و آسیب دیدگان در استان‌های شمالی کشور و سیل‌زدگان هستند.

انتهای پیام/73005/ق/گ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول