اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه:

اوضاع تحت کنترل است / مردم حریم رودخانه و مسیل‌ها را ترک کنند

مدیرکل بحران استانداری کرمانشاه با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای جلوگیری از وقوع سیل در سطح استان، از بارندگی مکرر باران در انتهای نوروز در کرمانشاه خبر داد.

اوضاع تحت کنترل است / مردم حریم رودخانه و مسیل‌ها را ترک کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه با اشاره به فعالیت سامانه بارشی قوی که از روز گذشته که  جو استان را تحت تاثیر قرار داده، اظهار داشت: تصمیمات لازم در خصوص پیشگیری از خسارت‌های احتمالی اتخاذ شده است.

بالایی افزود: از9 سد موجود در استان، در پی بارش‌های روزهای گذشته 3 سد مخزنی استان سرریز کرد که با اقدام به موقع هماهنگی صورت گرفته دبی خروجی آب تنظیم شد و به روستاهای در مسیر این سدها هم اطلاع رسانی و اخطار لازم داده شد.

 مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه تاکید کرد: در پی بارش‌های اخیر جز مخزن آب مناطقی از شهر کرمانشاه که آن هم سریعا رفع شد، تا امروز هیچ گزارشی مبنی بر گل آلود شدن آب روستاها و شهرهای استان گزارش نشده است.

بالایی با اشاره به جلسه ستاد بحران افزود: در این جلسه تصمیم گرفته شد تمام مرخصی‌ فرمانداران و اعضای ستاد مدیریت بحران استان تا 48 ساعت آینده و تا زمان خروج کامل سامانه از استان لغو شود و در همین راستا جهت رفاه حال میهمانان نوروزی ستاد بحران مقرر شد به مدت 48 ساعت تمامی مدارس و مجتمع های ورزشی به صورت رایگان در اختیار گردشگران قرار گیرد.

بالایی در ادامه با اشاره به ورود سامانه قوی بارشی به کرمانشاه گفت: تا خروج کامل این سامانه تمام نیروهای خدمات رسان در حالت آماده باش خواهند بود. 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تاکیدکرد: طبق پیش بینی سازمان هواشناسی نوروز امسال در استان کرمانشاه عمدتا با بارش‌های مکرر همراه خواهیم بود و بنابر اعلام کارشناسان هواشناسی سامانه بارشی قویتر دیگری  هفته آینده در جو استان خواهیم داشت که اقدامات پیشگیری و مقابله‌ای در خصوص این سامانه نیز در دست اقدام می‌باشد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری افزود: اوضاع تحت کنترل و مدیریت است. شهرستان سرپل‌ذهاب در بخش‌های کشاورزی، زیرساخت‌های شهری و راه خسارت دیده است ولی در حال حاضر تنها یک مسیر مسدود داریم.

بالایی افزود: کاهش خسارت در گرو همراهی و مشارکت مردم برای ترک حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها می‌باشد.

وی ادامه داد: برای کانکس‌هایی که نیاز به جابجایی دارند جا و امکانات مناسب تامین و آنها توسط بنیاد مسکن در محل جدید مستقر می‌شوند.

مدیرکل بحران استان کرمانشاه اعلام کرد: سدهای استان کاملا تحت کنترل هستند و جای نگرانی نیست؛ البته امور آب باید سازوکارهای لازم را برای کنترل روان‌آب‌ها و سیلاب ورودی به سدها اتخاذ نماید.

بالایی با بیان اینکه خط انتقال آب سه مجتمع روستایی در اثر بارش اخیر آسیب و آب 40 روستا در گیلانغرب و سرپل ذهاب قطع و آبرسانی سیار در حال انجام است؛ افزود: حداکثر تا دوازده ظهر فردا شبکه آبرسانی این مناطق  مرمت خواهد شد و شرایط تامین آب این روستاها به حالت  عادی برخواهد گشت.

انتهای پیام/ح

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول